Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer
PROJEKTGAZDA:
MAGYAR POSTA ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG
A PROJEKT TELJES KÖLTSÉGVETÉSE 3.245.901.445 FT
TÁMOGATÁS INTENZITÁSA 100%
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁS IDŐTARTAMA 2012.10.01.-2015.02.27.
FENNTARTÁSI IDŐSZAK 2015.02.28.- 2020.12.31.
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében megvalósuló Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer projekt kiemelt célja, hogy részben elektronikus megoldásokkal kiszélesítse a hatóság és az ügyfél közötti kapcsolattartás formáit 2014 novemberétől.
2012 májusában az egyes informatikai tárgyú európai uniós kiemelt projektekben meghatározott feladatok végrehajtásának felelőseiről szóló 1146/2012. (V.10.) Kormányhatározat írta elő, hogy az Új Széchenyi Terv keretén belül elindított Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) 2011-2013. évi akciótervében nevesített informatikai projektek között a Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer széles körű elterjesztése a közigazgatási szervek kapcsolattartásában a Magyar Posta bevonásával valósuljon meg. Ennek keretében az alábbi három szolgáltatás biztosítására a Magyar Postát jelölte ki:
- biztonságos elektronikus kézbesítés,
- hiteles hibrid konverzió,
- hiteles inverz hibrid konverzió.
A fejlesztés célja, hogy olyan szolgáltatások jöjjenek létre, ahol a nem on-line jellegű információ kapcsolatnál (nevezzük üzenetnek) a küldő és fogadó számára a legkényelmesebb formában áll rendelkezésre az üzenet. A feleknek nem kell figyelniük arra, hogy milyen kapcsolattartási forma felel meg a másik félnek, mert a szükséges átalakításról az új szolgáltatásrendszer gondoskodik oly módon, hogy megőrzi a tértivevényes papíralapú kézbesítésnél bevált és széles körben elfogadott bizonyítási erőt.
A fejlesztés tervezett eredménye – a Magyar Posta által nyújtott – olyan szolgáltatás, amely az eddigi csak papíralapon működő társadalmi információs folyamatokon túl az elektronikus működésre történő áttérés lehetőségét biztosítja.
Ezáltal biztosítva lesz a választási eshetőség az állampolgárok számára, hogy lehetőségeikhez és igényeikhez a legmegfelelőbb kapcsolattartási formát választhassák ügyeik intézése során. Tehát eldönthetik, hogy hagyományos papíralapú levélben vagy elektronikus levélben kívánnak kapcsolatot tartani a különböző állami szervezetekkel, hatóságokkal (NAV, Bíróságok, stb.).
Mindhárom szolgáltatásra igaz, hogy zárt, védett, auditált és auditálható környezetben működik. A biztonság itt egyaránt jelent fizikai védelmet és informatikai biztonságot. A rendszer minden beavatkozást, külső és belső műveletet naplóz. A rendszert olyan védelemmel látták el, amely kizárja a manipulálás lehetőségét.
A törvény az elektronikus kommunikáció esetében meghatározza azoknak az iratoknak és műveleteknek a körét, ahol gondoskodni kell a hitelességről. A Magyar Posta által kialakított mindhárom szolgáltatás ezt teljes körűen biztosítja.
A projekt hozzájárul a Magyar Posta rövid- és középtávú stratégiai céljainak megvalósulásához. Növeli szolgáltatásainak körét és társadalmi szerepet tölt be az állam közszolgáltatási feladatainak átvállalásával.
A Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszerrel kapcsolatos információk
A DÍJMENTES IGÉNYBEVÉTEL FELTÉTELEI
A Magyar Posta, mint Szolgáltató a Hibrid Konverziós és Kézbesítési Szolgáltatást az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) 25. § (9) bekezdése és 74. § (5) bekezdése szerint, az elektronikus ügyintézést biztosító szervek számára, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendelet (Eüvhr.) 68/A. § (2) bekezdés szerinti szervek számára 2018. január 1-től díjmentesen biztosítja.
Új csatlakozó szervezetek számára a díjmentes igénybevétel feltételeit az itt található Szolgáltatás Katalógus és mellékletei, valamint a Másolatkészítési Rend tartalmazzák.
Az igénybevétel kezdeményezése a katalógus 1.sz. mellékletét képező Igénybejelentő megfelelő kitöltésével, cégszerű aláírásával ellátva a dokumentációban meghatározott módon történő benyújtásával lehetséges. A Szolgáltató az Igénybejelentő beérkezése után ellenőrzi, és amennyiben az igénybevételnek nincs akadálya, annak visszaigazolásával nyugtázza. Ezután kezdhető el a csatlakozási folyamat.
Csatlakozás szerződéses elemei
A dokumentumok a szolgáltatás díjmentes igénybevételének szerződéses elemeit tartalmazzák. Az Általános Szerződési Feltételek mellett az Igény benyújtás kitöltendő és aláírandó formanyomtatványa, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb elemek találhatók itt.
- Díjmentes igénybevétel Általános Szerződési Feltételei
- Díjmentes igénybevétel Általános Szerződési Feltételei (akadálymentes verzió)
- Díjmentes igénybevétel Igénybejelentő
- Díjmentes igénybevétel Igénybejelentő (akadálymentes verzió)
- Díjmentes igénybevételi dokumentum - definíciók
- Díjmentes igénybevételi dokumentum - definíciók (akadálymentes verzió)
- Díjmentes igénybevételi dokumentum - folyamatleírások
- Díjmentes igénybevételi dokumentum - folyamatleírások (akadálymentes verzió)
Másolatkészítési rendek
A másolatkészítés szabályrendszere, a mindenkor aktualizált információk találhatók ebben a csoportban.
- Hibrid konverzió másolatkészítési rend
- Hibrid konverzió másolatkészítési rend (akadálymentes verzió)
- Inverz hibrid konverzió másolatkészítési rend
- Inverz hibrid konverzió másolatkészítési rend (akadálymentes verzió)
- A Hibrid másolatkészítési rend kiegészítő dokumentuma
- A Hibrid másolatkészítési rend kiegészítő dokumentuma (akadálymentes verzió)
Interface leírások
A szolgáltatás igénybevételéhez a kapcsolat kétféle módjának specifikációja található ebben a csoportban. A web service a Magyar Posta által kialakított natív kapcsolatot jelenti, a Hivatali Kapu pedig a közigazgatás Központi Rendszerének szabályai szerinti csatlakozás lehetőségét nyújtja. Mivel az utóbbiak a Központi Rendszer működtetőjének hatáskörébe tartoznak, az erre vonatkozó aktuális leírások a NISZ Zrt, vagy a szeusz.gov.hu oldalakról tölthetők le, itt tájékoztató jelleggel szerepelnek.
- Web service interface leírás
- Web service interface leírás (akadálymentes verzió)
- Tájékoztató dokumentum - KRX üzenetformátum specifikáció
-
Tájékoztató dokumentum - KRX üzenetformátum specifikáció (akadálymentes verzió)
Éles üzem feltételei
Az igénybevétel kialakítása során, az éles üzemi használat előtt végrehajtandó feladatok leírásai és azokat támogató dokumentumok találhatók ebben a csoportban. Ilyenek pl. az adatok egyeztetése, az éles üzem előtt végrehajtandó ún. validációs teszt leírása és jegyzőkönyvének minta dokumentuma.
- Kiadmányozók aláírás lenyomatának bekérő táblázata hibrid konverzió esetén
- Kiadmányozók aláírás lenyomatának bekérő táblázata hibrid konverzió esetén (akadálymentes verzió)
- Éles üzem előtti validációs teszt végrehajtási forgatókönyve hibrid konverzió esetén
- Éles üzem előtti validációs teszt végrehajtási forgatókönyve hibrid konverzió esetén (akadálymentes verzió)
- Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - Hivatali kapu csatlakozás esetén
- Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - Hivatali kapu csatlakozás esetén (akadálymentes verzió)
- Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - webservice csatlakozás esetén
-
Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - webservice csatlakozás esetén (akadálymentes verzió)
Tájékoztatók és segédletek
A csoport elemei széles körű tájékoztatók az igénybevétel előtt, és alatt rendelkezésre álló információk használatával kapcsolatos leírások. Itt találhatók többek között a szolgáltatások leírásai, a hitelesség biztosításának, illetve ennek ellenőrzésére vonatkozó leírások, a szolgáltatásról szóló rendszeres adatszolgáltatás (analitika), valamint a felmerülő hibák részletesebb leírásai.
- Általános szolgáltatási prezentáció Hibrid konverzió
- Általános szolgáltatási prezentáció Hibrid konverzió (akadálymentes verzió)
- Általános szolgáltatási prezentáció Inverz Hibrid konverzió
- Általános szolgáltatási prezentáció Inverz Hibrid konverzió (akadálymentes verzió)
- Rendszeres analitika értelmezésének leírása
- Rendszeres analitika értelmezésének leírása (akadálymentes verzió)
- A papír alapú másolat hitelességének ellenőrzési lehetősége
- A papír alapú másolat hitelességének ellenőrzési lehetősége (akadálymentes verzió)
- Hibrid konverzió bizonyítékainak értelmezése
- Hibrid konverzió bizonyítékainak értelmezése (akadálymentes verzió)
- Analitikai és számlázási eltérések definiálására és egyeztetésére szolgáló táblázat
- Analitikai és számlázási eltérések definiálására és egyeztetésére szolgáló táblázat (akadálymentes verzió)
- Kiegészítő információ: Hiba értesítések értelmezése hibrid konverzióhoz
- Kiegészítő információ: Hiba értesítések értelmezése hibrid konverzióhoz (akadálymentes verzió)
projekt események
2013. április
Nyitó sajtótájékoztató
A Magyar Posta Zrt. 2013. április 3-án sajtótájékoztató keretében mutatta be két induló európai uniós projektjét, a„Postai Agora” és a „HIBRID Kézbesítési és Konverziós Rendszer” projekteket.
A sajtó képviselői megismerhették a projekt fő céljait, a megvalósítás mérföldköveit.
Sajtótájékoztatóról készült fotók:
Hibrid 'A típusú' tábla kihelyezése (Elektronikus Posta Központ - Budapest, VIII. kerület, Orczy tér 1.)
2013. május - július
A szolgáltatások kísérleti jellegű működtetése és a végleges szolgáltatások pontos megtervezése érdekében a projekt kialakította a három szolgáltatás - a papír-elektronikus konverzió, az elektronikus-papír konverzió, és a biztonságos elektronikus kézbesítés - prototípus szintű megoldásait.
2013. augusztus
A Magyar Posta bemutatót szervezett, melyen a közigazgatási intézmények vezető és munkatársai a prototípus rendszerek megoldásain keresztül megismerhették a tervezett szolgáltatások főbb alapelveit, működését.
A prototípus rendszer bemutatása
2014. augusztus
Szakmai nap keretében a már a kiépítés alatt álló rendszer lehetőségeiről tartottunk bemutatót olyan közigazgatási partnereink részére, akik várhatóan igénybe fogják venni a szolgáltatásainkat.
2015. február 26.
Az üzem ünnepélyes átadását dr. Bartal Tamás úr, a Miniszterelnökség szabályozásért és kodifikációért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg, mely után Szarka Zsolt vezérigazgató úr bemutatta a projekt eredményeit. A rendezvényen a meghívott 12 médium képviselői valódi üzemi körülmények között kaphattak képet a rendszer működéséről.
A rendszer működés közben
2015. február 27.
A projekt a záró rendezvényét a Magyar Posta tulajdonában lévő Benczúr Házban tartotta meg, melyen a közigazgatási intézmények szakmai képviselői vettek részt. Az eseményen a projekt vezetése végigvezette a jelenlévőket a megvalósítás főbb lépésein, bemutatta a szervezeteket, amelyek részt vettek a megvalósításban. Érzékeltette, hogy az alkalmazott korszerű technológiai megoldások a közigazgatás és Magyar Posta számára is óriási lehetőségeket rejt. A közigazgatás részéről az Oktatási Hivatal bemutatta, hogy mely szolgáltatásokat milyen mértékben kívánja igénybe venni.
A projekt ünnepélyes zárórendezvénye
A szolgáltatás jelenleg elérhető
Aktuális események
Tisztelt Igénybevevők,
A Nemzeti Infokommunikációs Zrt.-től (NISZ Zrt.) kapott tájékoztatás szerint a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ) háttérrendszerein 2024.02.24-én 09:00 órától 2024.02.25-én 00:00 óráig karbantartásra fog sor kerülni. Ezen időszak alatt a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás, a kapcsolódó tárhely szolgáltatások, a cégkapu regisztráció és az ÁNYK befogadás (ÁNYKGW) szolgáltatás, ePapír, iForm, valamint az E-Önkormányzati portáli űrlap-beküldés nem lesznek elérhetők.
A karbantartás tekintetében 2024.02.24 szombat 09:00-tól 2024.02.25 vasárnap 00:00 között a HKKR Hivatali kapun történő küldeménybefogadást szüneteltetjük. Az időszak alatt esetlegesen beküldött küldemények nem kerülnek a Hivatali Kapu tárhely által befogadásra, így azokat később újra küldeni szükséges.
A karbantartást követően a küldeménybefogadás ismét rendelkezésre fog állni.
Üdvözlettel:
Magyar Posta Zrt.