Felirat

Elektronikus feladójegyzék

Jelenleg papír alapú feladójegyzéket használ?
Levelei feladásához használjon elektronikus feladójegyzéket,
és vegye igénybe kedvezményünket!

Mi az elektronikus feladójegyzék?

Az elektronikus feladójegyzék a felvételhez szükséges küldeményadatokat tartalmazó, kötött formátumú, xml kiterjesztésű adatállomány.

1. HASZNÁLATÁNAK ELŐNYEI

  • gyors ügyintézés
  • kényelmes, online adatátadás
  • a levelek feladásakor jelentősen rövidül a postán eltöltött idő, hiszen ott már előzetesen rendelkezésre állnak a küldeményadatok
  • opcionális elektronikus hitelesítés
  • környezetbarát, papírmentes adminisztráció
  • meghatározott szolgáltatásokhoz feladási díjkedvezmény

Hogyan vehető igénybe?

EFJ_pic

2. ELEKTRONIKUS FELADÓJEGYZÉK ELŐÁLLÍTÓ PROGRAM

Az elektronikus feladójegyzék előállítására az alábbi lehetőségek közül választhat:

A) WEBEFJ ALKALMAZÁS

A WEBEFJ a Magyar Posta saját fejlesztésű, elektronikus feladójegyzéket előállító és feladáshoz szükséges leggyakoribb nyomtatványok kitöltésére alkalmas online rendszer, mely a postai adminisztrációk teljes körű kezelésére alkalmas.

  • Mindig naprakész, megbízható
  • Beépített címzéstámogatással rendelkezik, így leellenőrizhető a címek helyessége
  • Egy kattintással beküldhető a feladójegyzék a fogadó rendszerbe
  • Könyvelt és közönséges levelek esetében egyaránt alkalmas bontott címadatok megadására
  • Kis forgalmú feladók számára ideális

Igénybevétele üzleti partnereink számára előzetes regisztrációhoz kötött. Alkalmazásunkról teljes körű tájékoztatást a WEBEFJ aloldalon talál.

EFJ_process


B) EGYEDI FEJLESZTÉSŰ PROGRAMOT KÉSZÍT

Az elektronikus feladójegyzék előállításához szükséges kritériumokat a Műszaki specifikáció című dokumentum tartalmazza, amely alapján Ön is elkészítheti az elektronikus feladójegyzéket előállító programot. Amennyiben ezt a megoldást választja, a program rendelkezésre állását követően:

  • Ellenőrizze le, hogy a Műszaki specifikációban található XSD kontroll állomány használatával a program megfelelően működik-e.
  • Küldjön be egy előállított állományt bevizsgálásra a bevizsgalas@posta.hu e-mail címre.
  • Sikeres bevizsgálást követően Tanúsítványt állítunk ki, a program használható.

C) KÉSZ PROGRAMOT VÁSÁROL

3. Elektronikus feladójegyzék beküldése

  • WEBEFJ alkalmazás használata esetén az előállított elektronikus feladójegyzék az alkalmazáson keresztül egy kattintással beküldhető a posta fogadó rendszerébe
  • Egyedi fejlesztésű programmal, vagy vásárolt szoftverrel készített elektronikus feladójegyzékeket – amennyiben azt az Ön által használt program nem küldi be automatikusan a postának - az alábbi módon küldheti el nekünk:

A) Központi e-mail címre

  • 10 Mbyte mérethatárig a feladási adatokat elküldheti az efeladas@posta.hu központi e-mail címre.
  • Beküldést követően automatikus rendszerüzeneteket küldünk:
       • az állomány befogadásáról (tartalmazza a jegyzék azonosítót a küldemények feladásához)
       • hibás feladójegyzék esetén a hiba okának leírásával
       • visszaküldjük a felvett küldemények adatait tartalmazó xml fájlt

B) FTP szerveren keresztüli adatkommunikációval

Ideális megoldás abban az esetben, ha a beküldéshez biztonságos és titkosított csatornát használna, illetve ha olyan nagy feladásai vannak, hogy az xml fájl mérete már indokolttá teszi.
További információért keresse személyes értékesítőjét vagy ügyfélszolgálatunkat.

A beküldéssel kapcsolatos egyéb technikai jellegű kérdésekben a „Technológiai útmutató a levélküldemények feladásához használható elektronikus feladójegyzék igénybevételéhez” című dokumentum nyújt további segítséget.

4. KEDVEZMÉNY IGÉNYBEVÉTELE

Sikeres bevizsgáltatást, vagy vásárlást követően használja ki a program nyújtotta kényelmi előnyöket:

  • Az elektronikus feladójegyzék használatért 1% kedvezményt biztosítunk a hivatalos irat és a könyvelt levelekhez kapcsolódó többletszolgáltatások díjából.
  • 2017. szeptember 1-jétől plusz 2%-ot kaphat, amennyiben a könyvelt levélküldeményei főcímadatait bontottan (külön-külön mezőben feltüntetve az irányítószámot, település nevét, közterület nevét, közterület típusát, a házszámot) küldi be az adatállományban.
  • Szintén ettől az időponttól kezdve 1% kedvezményt adunk, ha a közönséges (nem könyvelt) levelek esetében is bontott formátumban kapjuk Öntől a főcímadatokat.*

* A tájékoztatás nem teljes körű, az üzleti kedvezmény feltételeiről és igénybevételével kapcsolatosan érdeklődjön személyes értékesítőjénél, vagy ügyfélszolgáltunkon.

További információk

2017. május 1-jétől a feladáshoz szükséges, valamint a felvételt követően kiadott, összes adatot tartalmazó adatállomány szerkezete megváltozott, egy egységes szerkezetű egystruktúrás xml állományt támogatunk a továbbiakban. Az egystruktúrás adatállományban – akár könyvelt küldeményről, akár közönséges küldeményről legyen szó - lehetősége van bontott címadatok megadására (külön mezőben feltüntetve az irányítószámot, település nevét, közterület nevét, közterület típusát, a házszámot, lépcsőházat, emeletet, ajtót).

Az adatállományok e-mailben történő fogadása már nem csak az Országos Logisztikai Központban, hanem szélesebb körben, valamennyi megfelelő informatikai ellátottsággal rendelkező postahelyen és a Logisztikai Üzemekben is támogatott. A postahelyek informatikai ellátottságát a PSZ ÁSZF Kapcsolódó információk Postai szolgáltatóhelyek T oszlopában ellenőrizheti.