Belföldi tértivevényes levélhez kézbesítési igazolás
Mi mindenképpen értesítjük, ha a címzett átvette a neki szánt levelet! Az átvételt bizonyító okiratról pedig Ön döntheti el, hogy azt papíralapon, vagy elektronikus formában kéri vissza.
Mit nyújtunk a tértivevény szolgáltatással?
A szolgáltatás keretében feladott könyvelt levélküldemények kézbesítésekor elismerjük a küldemények kézbesítését. Ezt követően az erről szóló – jogi eljárásban bizonyító erejű – okiratot pedig visszaküldjük Önnek. A küldemény egyedi azonosítója alapján a levél életútja nyomon követhető.
Milyen formában kaphatja vissza a kézbesítést igazoló okiratot?
- A kézbesítési igazolás elektronikus csatornán továbbított, magyar nyelvű pdf fájl, melyben az információk beágyazott xml fájlban is elérhetőek. A kézbesítési igazolás hiteles, digitális aláírással és időbélyeggel ellátott.
- Igény esetén lehetőség van papíralapon megkapni a kézbesítési igazolást, melyet a rendszerinkből nyomtatunk ki és juttatunk el ügyfeleinknek.
Hogyan tudja igénybe venni a kézbesítési okirat egyes formáit?
- A hiteles kézbesítési igazolást az elektronikus feladójegyzék (EFJ) használattal, valamint feladói oldalon a kézbesítési igazolás elektronikus csatornán történő fogadásának képességével veheti igénybe. Használja az ingyenes ePostakönyv alkalmazásunkat. A borítékon az arra rendszeresített sárga színű jelzőt továbbra is alkalmazni szükséges, hivatalos irat esetén az értesítő típusát is meg kell adnia. Hivatalos irat esetében csak elektronikus feladójegyzék használattal vehető igénybe a szolgáltatás. Az EFJ-ben a tértivevény visszaküldési módnál meg kell jelölnie az információk visszaadására kiválasztott elektronikus csatornát (e-mail, FTP szerver, Hivatali kapu, ePostakönyv). Bővebb információs anyagot az elektronikus visszaadási csatornákról, valamint a kézbesítési igazolás műszaki specifikációját a Tájékoztatók között van lehetősége megtekinteni.
- Amennyiben továbbra is papíralapon szeretne belföldi tértivevényes levelet feladni, már elég csak a megújult papíralapú feladóvevény vagy a feladójegyzék nyomtatványt kitölteni. Ez esetben azonban csak e-mail és papíralapú visszaküldési csatornát lehet választani és az ügyfél saját jelzésének megadására sincs lehetőség.
Nemzetközi tértivevény
A szolgáltatás keretében feladott nemzetközi könyvelt levélküldemények kézbesítésekor a címzettel, vagy a jogosult átvevővel elismertetjük a küldemények átvételét. Ezt követően az erről szóló – jogi eljárásban bizonyító erejű – okiratot papír alapon visszaküldjük Önnek.
Nemzetközi forgalomban azonban nem minden ország postai szolgáltatója vállalja a tértivevény címzettel történő aláíratását, így ezekben az esetekben a postai szolgáltató postai aláírással és keletbélyegzővel igazolja a tértivevényen a kézbesítést. Az
Országlapok oldalunkon tájékozódhat arról, hogy az adott célországban a postai szolgáltató vállalja-e ezt a tevékenységet.
A szolgáltatás díjáról a
Díjszabások oldalunkon, a
terméklapon, vagy a postákon kérhet információt.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK – GYIK
I. Papíralapú tértivevény
1.) Ha tértivevényesen adok fel egy levelet, miért kell még az ajánlott többletszolgáltatás díját is megfizetnem?
A Postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei szerint a tértivevény könyvelt küldeményekhez igénybe vehető postai többletszolgáltatás. Abban az esetben könyvelt a levél, ha azt ajánlott többletszolgáltatással adták fel. Az alábbi díjakat szükséges megfizetni: tömeg alapján felszámított díj, könyvelt küldemény alapdíja és a tértivevény többletszolgáltatás díja.
2.) Tértivevényes levélhez használható belföldi tértivevény lap kitöltése?
2021. január 1-től már nem használható a tértivevény nyomtatvány belföldi levele feladásához. A szolgáltatás elektronikus feladójegyzék használatával vagy papíralapú feladási okirat („ Könyvelt küldemények feladóvevénye” vagy „Papíralapú feladójegyzék” elnevezésű nyomtatvány) kitöltésével érhető el.
3.) A visszaküldési címben szerepeltetnem kell telefonszámot a tértivevény lapon?
A visszaküldési címben nem szerepelhetnek egyéb adatok pl. adószám, telefonszám, kettős címzés stb.
II. Kézbesítési igazolás
1.) Hogyan igényelhetem és kaphatom vissza elektronikus úton a kézbesítési igazolást?
Az EFJ-s állományban a tértivevény visszaküldési módnál az elektronikus visszaküldési csatornát szükséges megjelölni.
2.) Kell-e külön szerződéskötés, szerződés-kiegészítés az elektronikus folyamatok miatt?
A kézbesítési igazolás igénybevételéhez nem szükséges szerződéskötés.
3.) Milyen elektronikus csatornákon van lehetőségem visszakapni a kézbesítési igazolást?
A tértivevényes küldemények kézbesítési információit tartalmazó kézbesítési igazolást e-mail-en, FTP szerverkapcsolaton, Hivatali kapun, ePostakönyv alkalmazáson keresztül kérheti vissza. Tértivevényes küldeményenként eltérő elektronikus csatorna választására is van lehetőség. Az EFJ-ben a tértivevény visszaküldési módnál tudja megjelölni az adott küldeményre vonatkozóan, hogy az információk visszaadására melyik elektronikus csatornát választja.
4.) Visszakaphatom a kézbesítési igazolást papíralapon?
Igen, amennyiben az elektronikus feladójegyzékben vagy a papíralapú feladóvevény/feladójegyzéken papír visszaküldési csatornát jelöl meg. Az elektronikus feladójegyzékkel feladott és így visszakapott kézbesítési igazolás hiteles papíralapú másolata díjköteles, a papíralapú feladóvevény/feladójegyzéken, nem szerződéssel feladott küldemény esetén, 200 db-ig díjmentes.
5.) A kézbesítési igazolások tételesen, vagy az elektronikus feladójegyzékes állományra generálódnak?
A kézbesítési igazolás küldeményenként áll elő.
6.) Könyvelt levélküldemény nyomkövetési információk elérése kiváltja a levélküldeménnyel kapcsolatos tudakozódást, tudakozvány beadását?
A nyomkövetés lekérdezési információk tájékoztató jellegűek. Amennyiben hivatalos és hiteles igazolásra van szüksége egy adott küldemény kézbesítésével kapcsolatban, akkor ezt, az eddig megszokott módon tudakozvány benyújtásával kérheti meg.
7.) Kiadja-e a Posta a személyazonosság igazolása kapcsán rögzített adatokat?
Kizárólag hatósági megkeresés esetén, a hatóság számára kerülnek kiadásra ezek az információk.
8.) A bíróság elfogadja a hiteles kézbesítési igazolást?
A hiteles kézbesítési igazolás megfelel a vonatkozó jogszabályi előírásoknak és feltételeknek. Felhasznált eszközeink és informatikai rendszereink pedig megfelelnek az általános információbiztonsági zártsági követelményeknek, így biztosítva a kézbesítési igazolás bizonyításra alkalmas hitelességét. Az elektronikus kézbesítési igazolás tehát hivatalos okiratnak minősül, így a bíróság elfogadja, mint bizonyításra alkalmas dokumentumot.