emaghatalmazas_banner20190415

Meghatalmazás

Postai meghatalmazás adása online vagy személyesen a postán

Ha nem tudja személyesen átvenni postai küldeményeit, meghatalmazást adhat egy Ön által kiválasztott ismerősének, aki a megadott névre és cím(ek)re érkező leveleit, csomagjait és egyéb küldeményeit átveheti.

 

online


Ha Ön már regisztrált ügyfelünk, használja eMeghatalmazás alkalmazásunkat, amellyel weboldalunkon néhány kattintással kitöltheti és be is küldheti a meghatalmazást!

megnyitás

Postán személyesen


Ha Ön még nem regisztrált ügyfelünk töltse le az űrlapot, majd kitöltve adja le a legközelebbi postán, ahol személyazonosságának igazolása után elkészítik a meghatalmazási igazolványt!

letöltés

Gyakran Ismételt Kérdések

Regisztráció, hitelesítés

Hogyan lehetek az eMeghatalmazás regisztrált felhasználója?

Regisztráljon honlapunk ÉnPostám felületén személyes Ügyfélkapujával vagy ÉnPostám kártyájával (ha még nincs ÉnPostám kártyája, akkor honlapunkon online, vagy bármelyik postán személyesen igényelhet). Regisztrációját követően felhasználónevével és jelszavával bejelentkezve igénybe veheti online szolgáltatásainkat, köztük az eMeghatalmazást is.

Ha regisztrálok az ÉnPostámba, azzal már adhatok az online felületen, hitelesített ügyfélként meghatalmazást?

Az ÉnPostám regisztráció még nem azonos a hitelesítéssel. Az ÉnPostám szolgáltatásunkba lehetőség van hitelesítés nélküli felhasználóként is regisztrálni. Csak regisztrált felhasználóként is rögzíthet meghatalmazást, de annak aktiválásához előbb ellenőriznünk kell a meghatalmazó személy személyazonosságát. Ezért online szolgáltatásaink teljes kényelmű használatához mindenképpen ajánljuk, hogy hitelesítse is magát személyes Ügyfélkapujával és/vagy ÉnPostám kártyájával.

Mi az Ügyfélkapus hitelesítés?

Az Ügyfélkapu a magyar közigazgatás elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere a magyar állampolgárok számára. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel, közüzemi szolgáltatókkal, elektronikus ügyintézésre kötelezett vagy azt biztosító szervezetekkel. A Magyar Posta Zrt. az ÉnPostám internetes szolgáltatási felületre való beléptetéskor használja az ügyfélkapu azonosítási rendszerét, hogy megbizonyosodjon az ön személyazonosságáról.

Használhatom-e az eMeghatalmazás alkalmazást, ha nincs Ügyfélkapum?

Igen, ÉnPostám kártyával regisztrálva hitelesített ügyfélként, vagy anélkül is. ÉnPostám kártya igénylésekor megtörténik az ügyfél azonosítása, kilétének ellenőrzése. Még nem hitelesített felhasználók is adhatnak meghatalmazást, de annak életbe lépéséhez a rögzítést követően, 60 napon belül személyes postai hitelesítésre van szükség. ÉnPostám kártyát honlapunkon online vagy bármelyik postán személyesen igényelhet (amellyel mellesleg hűségpontokat gyűjthet, partnerkedvezményekben részesülhet, akciókban és nyereményjátékokban is részt vehet).

Külföldön vagyok, hogyan tudok meghatalmazást adni?

Amennyiben Ön már az ÉnPostám szolgáltatásunk hitelesített felhasználója, akkor aktuális tartózkodási helyétől függetlenül (akár külföldről is), egy internetezésre alkalmas számítógép segítségével a szolgáltatásba való bejelentkezését követően, az eMeghatalmazás alkalmazásban teljeskörűen adhat érvényes meghatalmazást.

eMeghatalmazás online kitöltése, adatok megadása

Hogyan kaphatok segítséget, ha bizonytalan vagyok a kitöltésben?

Az eMeghatalmazás használatát, kitöltését segítő felhasználói útmutatónk elérhető honlapunkon. Amennyiben további segítségre van szüksége, forduljon bizalommal Ügyfélszolgálatunkhoz online vagy hagyományos elérhetőségeinken.

Mit kell tennem, ha regisztrálva vagyok, és módosítani akarom, vagy vissza akarom vonni meghatalmazásomat?

Az adatok módosítását vagy a rendelkezés visszavonását az ÉnPostám felületen elérhető eMeghatalmazás alkalmazás főképernyőjén megjelenő érvényes meghatalmazás „Szerkesztés” illetve „Visszavonás” gombjaira kattintva teheti meg az érvényesség végének megadásával (akár meghatalmazottanként különböző időpontokat megadva is).
Visszavonás esetén a meghatalmazott személy a visszavonás dátumaként megadott napot követő naptól postai küldemények átvételére már nem jogosult, a Posta a részére a küldeményt már nem kézbesíti.

Megadhatom-e, hogy a meghatalmazottam csak bizonyos fajtájú küldeményeimet vehesse át?

Igen, a meghatalmazása rögzítése során a küldemény(ek) megadására szolgáló képernyőn választhatja ki azokat a küldeménytípusokat, amelyek átvételére meghatalmazottját fel kívánja hatalmazni.

Milyen időtartamra adhatok meghatalmazást?

Az eMeghatalmazás alkalmazásunkban Ön a meghatalmazás rögzítésének napját követő legfeljebb öt éves időtartamra (vagy ennél rövidebb időre) adhat meghatalmazást. Amennyiben Ön még nem hitelesített ügyfelünk (ún. „Hitelesítés szükséges” státuszú meghatalmazás), akkor annak aktívvá tételéhez előbb 60 napon belül személyesen be kell fáradnia a kijelölt több mint 2000 posta bármelyikére, ahol személyazonossága igazolásával hitelesíteni (aktiválni) tudja rögzített meghatalmazását annak érvénybe lépéséhez. Az így aktivált meghatalmazás az aktiválás napját követő legfeljebb öt évig érvényes.
Az egyes meghatalmazottakhoz megadhat más-más érvényességi időszakokat, jelezve azt, hogy melyik meghatalmazott mely időintervallumban jogosult az Ön képviseletére.

Meghatalmazhatom-e nem magyar állampolgár ismerősömet? Ha igen milyen személyi okmánnyal igazolhatja jogosultságát? Kell-e, hogy rendelkezzen bejelentett magyarországi lakcímmel?

Igen, külföldi állampolgár is meghatalmazható. Jogosultságát a Posta által kiállított meghatalmazás igazolvánnyal és a személyazonossági okirattal (pl: útlevél, tartózkodási engedély) igazolhatja.

Adhatok-e online meghatalmazást a kisvállalkozásom nevére és címére érkező küldemények átvételére?

Az eMeghatalmazás szolgáltatásunk keretében jelenleg csak természetes személy ügyfeleinknek van módjuk meghatalmazást adni. Szolgáltatásunkat folyamatosan fejlesztjük, így a jövőben várhatóan igénybe vehető lesz szervezeti (céges) ügyfeleink számára is a cégkapus hitelesítési mód rendszerünkhöz való illesztését követően.

Ha pl. egy költözést követően több címre is érkeznek küldeményeim, egy meghatalmazásban megadhatok-e több címet?

Igen. Egy meghatalmazásban egyidejűleg több cím is megadható. Azonban ilyen esetben és ha a meghatalmazásban több meghatalmazottat is megjelölt, akkor ők a meghatalmazásában megadott bármelyik címre érkező küldemény átvételére jogosultak. Ha azt szeretné, hogy az egyik meghatalmazott csak az egyik címre, a másik meghatalmazott pedig csak a másikra érkező küldeményeket vehesse át, akkor két külön meghatalmazást kell adnia.

Küldemények átvétele eMeghatalmazás esetén

Ha meghatalmazást adtam, attól még átveheti a küldeményeimet a hozzátartozóm?

Igen, amennyiben a kézbesítés megkísérlésekor sem Ön sem meghatalmazottja nem tartózkodik a címhelyen, és Ön meghatalmazásában (vagy kézbesítésre vonatkozó írásbeli nyilatkozatban) nem zárta ki a helyettes átvevőnek történő kézbesítést, a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben foglaltaknak megfelelően. A hozzátartozó (helyettes átvevő) a kézbesítő által hátrahagyott értesítővel, az azon megjelölt postahelyen is átveheti az Önnek címzett küldeményeket, amennyiben igazolja, hogy a küldemény címzésében megjelölt címen lakik.

Hogyan tilthatom meg a Postának, hogy a hozzátartozómnak átadja a küldeményeimet?

Az eMeghatalmazás alkalmazásban a meghatalmazása rögzítésekor (vagy kézbesítésre vonatkozó írásbeli nyilatkozatban) a meghatalmazó adatainak megadására szolgáló képernyőn állítsa kijelöletlenre a „Ha a címzett (vagy a meghatalmazottja) a kézbesítés időpontjában nem tartózkodik a címhelyen…” kezdetű szöveg előtti jelölőnégyzetet (vegye ki előle a „pipát”). Ha ez az opció nincs kijelölve, ezzel már le is tiltotta a helyettes átvevőnek (hozzátartozónak) való kézbesítést.

Átveheti-e a meghatalmazottam a saját lakcímén a küldeményeimet?

A meghatalmazott kizárólag az Ön által megadott kézbesítési címeken, valamint a kézbesítő által hátrahagyott értesítőn megjelölt postahelyen jogosult az Önnek címzett küldemények átvételére. A Posta a küldeményeket alapszolgáltatásként a feladó által megadott és a küldeményen szereplő címre kézbesíti.

Meghatalmazás igazolvány

Milyen dokumentumo(ka)t vigyek magammal a postára, ha a meghatalmazás igazolvány személyes átvételét választom?

Személyes átvétel vagy hitelesítés szükségessége esetén kérjük, hogy személyazonosságát igazoló okmányait vigye magával a postára (pl. személyi igazolvány, gépjárművezetői engedély, útlevél, stb.).

Hogyan tudja igazolni a meghatalmazottam, hogy átveheti a küldeményeimet?

A Posta az Ön által megadott adatokkal a meghatalmazott részére ún. „meghatalmazás igazolvány”-t állít ki és kézbesít. A meghatalmazott az igazolvány felmutatásával és személyazonossága igazolásával veheti át az Önnek címzett küldeményeket.

Mit kell tenni, ha elveszett a meghatalmazotti igazolvány?

A meghatalmazott részére a Posta által kiállított papíralapú meghatalmazás igazolvány elveszése, megrongálódása, elhasználódása esetén elektronikus eléréssel rendelkező postahelyeinken díjmentesen lehetőség van az igazolvány pótlására, újranyomtatására.

Általános információk, adatkezelés

Hol érhető el a meghatalmazással kapcsolatos rendelkezések listája, előírása?

A postai meghatalmazással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat Általános Szerződési Feltételeink (ÁSZF) tartalmazzák. Az ÁSZF-ek elérhetőségét, a postai meghatalmazás kezelés adatkezelési tájékoztatóját, az eMeghatalmazás alkalmazás felhasználói útmutatóját összegyűjtve elérheti honlapunkon.

Honnan tudhatom meg, hogy a Posta hogyan kezeli a meghatalmazásomban szereplő személyes adataimat?

A meghatalmazás keretében érintett személyes adatainak kezeléséről Adatkezelési tájékoztatónkból tájékozódhat részletesen.