Segíts, hogy megtaláljunk!
A Magyar Posta Zrt. – a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően – felelős, elkötelezett, ügyfélbarát szolgáltató, a szolgáltatási színvonal és ellátásbiztonság fejlesztéséhez azonban további lépésekre van szükség. Jelentős problémát okoz ugyanis országszerte a címek hiányos vagy beazonosíthatatlan megjelölése. A házszámok, ajtószámok, csengők és levélszekrények hiánya, vagy nem megfelelő jelölése nem csak a sikeres kézbesítésnek szab gátat, hanem a mentősök munkáját is megnehezíti – akár életek is múlhatnak a hiányosságokon. A Magyar Posta – az Országos Mentőszolgálat támogatásával – figyelemfelhívó kampányt indított, amelynek célja a ház- és ajtószámok, nevek és levélszekrények pótlása.
2022. június 23.
A Magyar Posta Zrt. – a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően – felelős, elkötelezett, ügyfélbarát szolgáltató, a szolgáltatási színvonal és ellátásbiztonság fejlesztéséhez azonban további lépésekre van szükség. Jelentős problémát okoz ugyanis országszerte a címek hiányos vagy beazonosíthatatlan megjelölése. A házszámok, ajtók, csengők és levélszekrények hiánya, vagy nem megfelelő jelölése nem csak a sikeres kézbesítésnek szab gátat, hanem a mentősök munkáját is megnehezíti – akár életek is múlhatnak a hiányosságokon. A Magyar Posta – az Országos Mentőszolgálat támogatásával – figyelemfelhívó kampányt indított, amelynek célja a ház- és ajtószámok, nevek és levélszekrények pótlása.
Az ország számos településén ütközik akadályokba a postai kézbesítés, mivel sokszor nincsenek pontosan jelölve a címadatok az ingatlanokon. A Magyar Posta Zrt. friss, reprezentatív felmérése* szerint: ma minden hetedik ingatlanról hiányzik a házszám, továbbá a lakosság csaknem felénél jelent problémát a nevek beazonosítása a levélszekrényen. Ugyanez a hiányosság a kapucsengőknél is megfigyelhető: a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy vagy hiányzik a neve a nyomógomb mellől, vagy ott van, de olvashatatlan. A bejárati ajtók esetében tízből hat esetben hiányzik vagy nem azonosítható be a címadat.
A nehezen vagy egyáltalán nem beazonosítható címadatok miatt a kézbesítők lassabban, vagy egyáltalán nem is tudják kézbesíteni a küldeményeket. Ez a mentők munkáját is megnehezíti, akadályozva a gyors segítségnyújtást, ami akár élet és halál kérdése is lehet.
Kampányban kérik a lakosság segítségét
A Magyar Posta Zrt. az Országos Mentőszolgálat támogatásával „Segíts, hogy megtaláljunk!” néven indít nagyszabású figyelemfelhívó kampányt, hogy mindenki felé jelezzék mennyire fontos a házszám és a több címadat.
Panulin Ildikó a vállalat szóvivője azt mondta: „a lakosság segítségére is szükségünk van, a Magyar Posta Zrt. arra kér mindenkit, hogy győződjön meg arról, jól látható-e a házszáma, az ajtószáma, a lakásban lakók neve, van-e zárható, névvel ellátott levélszekrénye és működő csengője.”
A budapesti Deák téren, a Városháza Parknál megtartott sajtóeseményen egy 5 méter magas, társasházat mintázó installációt mutattak be, amelyen a különböző címadatok – számok és nevek – helyett azok hiányának mértékéről tájékozódhatnak az arra járók.
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője kifejtette: „naponta száznál is több olyan riasztást kapnak, ahol minden perc, sőt minden másodperc számít, mert újraélesztésre, vagy más életmentő beavatkozásra van szükség. A cím megtalálása még GPS segítségével sem egyszerű. Ha hiányzik az utcanévtábla, nincs kint a házszám, a lépcsőház betűjele, vagy az egyéb jelölés, akkor a keresgélés percekig is tarthat és az időveszteség életekbe kerülhet” – tette hozzá Győrfi Pál.
A forgalmas közterületen egy hétig lesz látható az installáció, de a kampány során a Posta többek között véleményvezéreket, közösségimédia-tartalmakat is felvonultat.
*A felmérést az NRC Kft. készítette 2022 májusában.
Magyar Posta Zrt.