E-ÁTVÉTEL TELEPHELYEN

Az e-Átvétel telephelyen webes alkalmazás a Magyar Posta telephelyi kiszállítási szolgáltatásához kapcsolódó elektronikus küldeményátvételt teszi lehetővé.

INGYENES, ONLINE ALKALMAZÁS A KÉNYELMESEBB KÜLDEMÉNYKEZELÉSÉRT

A Ki- és beszállítás szolgáltatásra szerződött partnereinknek – egy előzetes regisztrációt követően – díjmentes az alkalmazáson keresztül bonyolított kiszállításokhoz kapcsolódó küldemények elektronikusan regisztrált, utólagos kezelése, valamint az így kezelt küldeményekkel kapcsolatos státusz információk elérése, visszakereshetősége.

MIÉRT ELŐNYÖS KI- ÉS BESZÁLLÍTÁSI SZERZŐDÉSEKHEZ IGÉNYBE VENNI AZ ALKALMAZÁST?

Kényelem_80x80


Kényelmes - A küldemények átvételi- és visszaküldési szándékát regisztrált formában, online módon van lehetőség jelezni, 48 munkaórán belül.


Praktikus


Praktikus
- Ellenőrizhető a lezárt egységképzőkben átvett küldemények tényleges kiszállítása.


Gyors


Gyors
- Az esetleges küldeményhiány és - többlet szinte azonnal jelezhető. Kézbesítési jegyzék alapján, vagy nyitott kézbesítési jegyzék esetén egyben, ellenőrzés nélkül is átvehetők a küldemények.

Hasznos


Hasznos - Biztosítja a lezárt kiszállításokban lévő korábbi kézbesítő jegyzékek és küldeményadatok visszakereshetőségét.


Igény-szerinti


Igény szerinti
- Saját használatú dokumentumkezelő által generált .xml fájl feltöltésével is igazolható a küldemények átvétele.





E-ÁTVÉTEL TELEPHELYEN ALKALMAZÁS HASZNÁLATA

Online alkalmazásunk használata előzetes regisztrációhoz kötött és bármikor, bárhonnan ingyenesen elérhető ki- és beszállítás szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező üzleti partnereink számára. Az alkalmazás igénybevételi és felhasználási feltételeit ÁSZF szinten kezeljük, így az e-Átvétel telephelyen alkalmazás használata külön szerződéskötés nélkül, előzetes regisztrációval vehető igénybe.

CÉGES IGÉNYBEJELENTÉS - Üzleti partnereink részére

  • Üzleti partnereinknek a cégadatokat és meghatalmazotti adatokat az e-ÁSZF egyik mellékletén, az Adatlapon kell előzetesen benyújtaniuk. Az Adatlap kitöltésével és elektronikus úton történő visszaküldésével egyidejűleg fogadják el az elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződési feltételeinket.
  • Az Adatlap Felhasználók bejelentését segítő munkalapján a céges regisztrációhoz és a felhasználók céghez történő összerendeléséhez szükséges adatokat, illetve a meghatalmazás számát kérjük feltüntetni. Minden felhasználónak rendelkeznie kell érvényes, a cég képviseletére vonatkozó és a cég részére kiszállításra kerülő, küldemények átvételére jogosító postai meghatalmazással.
  • Az e-Átvétel telephelyen alkalmazás használatára vonatkozó munkalapon azt kérjük feltüntetni, hogy szükség van-e a továbbiakban a papíralapú kézbesítési jegyzék-nyomtatására, valamint, hogy rendelkeznek-e a küldemények átvételére saját aláírópaddal.
  • Meglévő ÉnPostám regisztrációval rendelkező magánszemélyek is megadhatók felhasználóként. A kitöltött Adatlapot Excel formátumban, elektronikus úton várjuk vissza a kwradmin@posta.hu e-mail-címre.
  • Regisztrációs folyamatunk kétlépcsős:
    - első lépésként a céget regisztráljuk rendszereinkben,
    - második lépésként azokat a felhasználókat, akiket az e-Átvétel telephelyen alkalmazás használatára a cég képviselője felhatalmazott. Amennyiben a cég által továbbított Adatlapon megjelölt felhasználó nem rendelkezik a cég képviseletére vonatkozó érvényes postai meghatalmazással, úgy regisztrációját nem tudjuk figyelembe venni.
  • A kétlépcsős regisztráció megtörténtéről a cég által kijelölt felhasználók egy aktiváló linken kapnak tájékoztatást. Egy egyszeri bejelentkezéssel a felhatalmazottak azonnal aktiválhatják regisztrációjukat és megkezdhetik az alkalmazás használatát.
folyaamt e-átvétel

Regisztrált felhasználóink a www.posta.hu honlapunkon keresztül bárhonnan, bármikor, ingyenes érik el a telephelyi kiszálláshoz kapcsolódó, online küldeménykezelő alkalmazást.
A regisztráció megkezdéséhez kattintson IDE

gyakran ismételt kérdések

Általános kérdések

1. A regisztrációhoz szükséges Adatlapon miért kell megadni a meghatalmazás azonosítót?

Minden felhasználónak rendelkeznie kell érvényes, a cég képviseletére vonatkozó és a cég részére kiszállításra kerülő, küldemények átvételére jogosító postai meghatalmazással. Kizárólag érvényes meghatalmazással rendelkező személy veheti át egy szervezet nevében a kiszállított küldeményeket és rögzítheti a küldeményátvételt az e-Átvétel telephelyen postai alkalmazásban. Kérjük, ellenőrizze meglévő postai meghatalmazásait és azok érvényességét.

2. Szervezet által bonyolított meghatalmazás ügyintézésre hogyan van lehetőség?

Szerződéses ügyfeleink meghatalmazással kapcsolatos ügyintézése, személyesen, az általuk kiválasztott postán biztosított. A meghatalmazottnak történő kézbesítés és a postai küldemény átvételére adott meghatalmazás speciális szabályairól a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei dokumentum 6.5 pontjában olvashat részleteket.

3. Az ÉnPostám felületen belül hol érhetem el az e-átvétel telephelyen alkalmazást?

Az e-átvétel telephelyen alkalmazás az ÉnPostám felületen történő belépést követően a Postai szolgáltatások fülön érhető el.

4. Hova fordulhatok, ha rendkívüli rendszerhibát észlelek?

Ügyfélszolgálatunkhoz a +36-1-767-8272-es telefonszámon, vagy e-mailen, az uzleti.ugyfelszolgalat@posta.hu címen is jelezni tudja észrevételeit.

5. Meddig érhetőek el a lezárt jegyzékek az alkalmazásban?

90 napig.

6. Amennyiben több postafiókra van kiszállításom, kezelhetem-e egyszerre ezekre a postafiókokra kiszállított küldeményeket?

Amennyiben egy megállapodás-azonosítóhoz több postafiók is tartozik, úgy a postafiók számok növekvő számsorrendben jelennek meg az alkalmazás kezelő felületen. Egyszerre csak egy postafiókot tud kiválasztani. A jegyzékek listájában csak a kiválasztott postafiókra kiszállított jegyzékek látszanak, azok kezelhetők.

7. A regisztrációkor még kértem a papíralapú jegyzék nyomtatást, azonban szeretném ezt módosítani. Mi a teendőm?

Kérjük, módosítási igényét kijelölt postai kapcsolattartója részére jelezze.

Működést érintő kérdések:

1. Van saját iktató rendszerem. Hogyan tudnám ezt az e-Átvétel Telephelyen alkalmazással együtt használni?

A rendszerek közötti kommunikációra használja az xls; xlsx; csv; xml letölthető adatállományokat, amiket feltölthet saját iktatórendszerébe, annak érdekében, hogy lehetősége legyen abban elvégezni a küldemény érkeztetési tevékenységet. A saját iktatórendszeréből előállított xml állományt – aminek meg kell felelnie az e-átvétel telephelyen alkalmazás adatsémájának – vissza kell töltenie az alkalmazásba („Érkeztetési fájl” munkalap), így igazolja felénk a hátravont átvétel megtörténtét.

2. Egységképzőn kívüli küldemények esetén miért nem tudok küldeményátvételi műveleteket végrehajtani az alkalmazásban?

Az egységképzőn kívüli küldeményeket a kézbesítőtől kell tételesen átvenni, nála van lehetőség a rendelkezéseket megtenni, ezért nincs lehetőség az alkalmazásban utólagosan módosítani.

3. Nem tudom megnyitni a kiszállításhoz tartozó jegyzékeket az alkalmazásban. Mi lehet a probléma?

A tárgynapi jegyzékek megnyitása csak abban az esetben lehetséges, amennyiben az előző napi kiszállításból nincs nyitott jegyzéke.

4. Az egységképzőben kiszállított küldeményeket az alkalmazás „mindent átvesz” gombjával vettem át. Azonban kibontás után hiányt/többletet találtam. Mit tegyek ez esetben?

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a helyi postával, vagy kijelölt postai kapcsolattartójával. Az alkalmazásban nincs lehetőség egy lezárt jegyzékben történő módosításra.

5. A kiszállítás során nem működött a PDA, így papíralapú jegyzéken történt az egységképzők átvétele. Így is van lehetőségem az alkalmazáson keresztül jelezni a hátravont átvételkor tapasztaltakat?

A jegyzékek kezelésének feltétele a PDA-n történő átvétel. Ennek hiányában csak akkor lesz lehetőség a küldemények kezelésére, amennyiben a kézbesítő leszámoltatásra került az adott postahelyen. A leszámoltatás hiányáról a rendszer figyelmeztető üzenetet fog küldeni.

6. Letöltöttem a jegyzéket xml és egy másik kiválasztott formátumban, de azok adattartalma eltérő. Miért?

Az egyes formátumok eltérő adattartalommal exportálhatók ki az alkalmazásból. Az xml formátum a legbővebb adat tartalmú, a többi csak részleges információt tartalmaz.

7. Egy korábban átvett küldeményről lehet-e adatokat lekérdezni?

Igen, a küldemények keresése funkcióban, 90 napig.

8. Postafiók bérlő vagyok. Használhatom-e ezt az alkalmazást?

Az alkalmazást csak kiszállítási szolgáltatásra szerződött ügyfelek használhatják. Ki- beszállítás szolgáltatás igénybevétele érdekében kérjük, keressék kijelölt postai kapcsolatartójukat.

9. Mennyi ideig van lehetőség egy nyitott jegyzék kezelésére?

48 munkaóra után a rendszer automatikusan lezárja a jegyzéket és elfogadottnak tekinti az abban szereplőket. A lezárás tényéről a rendszer utólagosan üzenetet fog küldeni.

10. Az átvétel során több felhasználó használja a programot. Szeretném, hogy annak az aláírása kerüljön megjelenítésre, aki ténylegesen kezelte a küldeményt.

Az alkalmazás támogatja az aláírópad használatát, mely során a jegyzék lezárásakor bekéri az átvevő adatait és aláírását, mely alapján a Posta ezt jeleníti meg átvevőként a rendszereiben.

11. Kevesebb válaszküldeményt kaptam, hogyan tudom ezt jelezni?

A darabszámos küldemények átvételekor az átvett darabszámot kijavíthatja a ténylegesre, így a lezárás után a postai rendszerekben is módosulni fog.

12. A láda tartalma nem nekem szól és a felületen nem tudom jelezni.

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a postahellyel, illetve ha ismert a kiszállítást végző munkatárssal, vagy kijelölt postai kapcsolattartójával.

13. „Nincs megjeleníthető adat!” hibaüzenetet látok a jegyzék helyett.

Másik megállapodáskód, vagy másik postafiókhoz érkezett jegyzéke. Jelentkezzen be a helyes megállapodáskóddal, vagy váltson a helyes postafiókra, a postafiókot mutató legördülő listából.

14. A jegyzéken lévő összes küldeményt kezeltem, mégsem jelenik meg a lezárt jegyzékek között.

A jegyzéken lévő, valamennyi küldemény kezelése nem jelenti a jegyzék automatikus lezárását. A küldemények kezelése után a jegyzéket le kell zárni.

15. Nagyon sok jegyzékem van, hogyan találok meg bennük egy küldeményt?

A kereső mezőbe kézbesítési okirat, egységképző azonosító vagy küldemény vonalkód beolvasással lehet keresést végezni.