GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

HOGYAN TUDOK REGISZTRÁLNI?

Az alkalmazás sikeres letöltését követően mindössze egy e-mail cím és jelszó megadása szükséges az iCsekk fiók létrehozásához. A regisztráció megerősítéséhez kattints a megadott e-mail címre kiküldött linkre.

MENNYIBE KERÜL EZ NEKEM?

Az iCsekk alkalmazás használata ingyenes, ugyanakkor letöltése és használata adatforgalommal járhat. Az iCsekk alkalmazáson keresztül indított fizetés bankkártyás vásárlásnak minősül. Fontos, hogy bankszámlacsomagjának kondíciói érinthetik a bankkártyás fizetések díjait.

MI AZ A QR-KÓD?

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amely olyan adatokat tartalmaz, hogy a beolvasást követően beazonosítható a befizetni kívánt csekk.

MIT FIZETHETEK BE AZ ICSEKK APPLIKÁCIÓVAL?

Az alkalmazásban minden postai QR-kóddal rendelkező csekk vagy iCsekk QR-kóddal rendelkező számla fizethető a QR-kód befényképezése után. Egyes QR kóddal rendelkező postai csekkeknél a beolvasást követően adatok megadására lehet szükség, mint pl. összeg, név vagy cím (amennyiben ezen adatokat a csekk kibocsátója a gyártás során nem illesztette be a QR-kódba). A Díjnet fiókodba érkező elektronikus számláidat is kiegyenlítheted az iCsekk alkalmazás segítségével. Amennyiben számláidat szeretnéd elektronikus formában kezelni, akkor további információért látogass el a www.dijnet.hu weboldalra. Az iCsekk alkalmazásban lehetőség van a Telekom, Vodafone és a Yettel mobilszolgáltatók esetében mobilegyenleg feltöltésre is.

MIT TEGYEK, HA HIBAÜZENETET KAPTAM, ILLETVE KOMMUNIKÁCIÓS HIBA MIATT NEM JELENTEK MEG A SZÁMLA ADATAI A KÓD FÉNYKÉPEZÉSE UTÁN?

Próbáld meg a beolvasást még egyszer! Bármikor nyugodtan újra lehet kezdeni a folyamatot az iCsekk alkalmazás elindításával és a QR-kód beolvasásával. Amennyiben a QR-kód már korábban beolvasásra, befizetésre került, az alkalmazás figyelmeztetést küld. Az ismételt befizetés bármikor kezdeményezhető.

MIT JELENT A DÍJNET FUNKCIÓ AZ ALKALMAZÁSBAN?

Amennyiben rendelkezel regisztrációval a Díjnet elektronikus számlabemutatási rendszerében, abban az esetben minden elektronikus számla leküldhető a mobiltelefonodra, az iCsekk applikációba. A szolgáltatás sikeres aktiválását követően lehetőséged van a Díjnet fiókodba érkező számlák automatikusan átirányítására. Továbbá az elektronikus számláidat szolgáltatónként csoportosan, vagy egyesével manuálisan is átirányíthatod iCsekk fiókodba.

HOGYAN TUDOM BEKAPCSOLNI A DÍJNET FUNKCIÓT?

Belépést követően a „Beállítások” menüpont alatt aktiválhatod a Díjnet szolgáltatást. Annak érdekében, hogy a Díjnet és az iCsekk fiókod összekötésre kerüljenek, a szolgáltatás aktiválás során meg kell adnod Díjnet fiókod belépési adatait (bejelentkezési név és jelszó)

MELY DÍJNET SZOLGÁLTATÓK ESETÉBEN VAN LEHETŐSÉG ICSEKK BEFIZETÉSRE?

Agnatel Kft., Agnátus Kft., Bácsvíz Zrt., Bakonykarszt Zrt., Debreceni Hőszolgáltató Zrt. Debreceni Vízmű Zrt., DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., Díjbeszedő Holding Zrt., Érdi és Térsége Víziközmű Kft., Érdi Csatornamű Vízgazdálkodási Társulat, FCS Group, Fővárosi Csatornázási Művek Zrt., Hevesi Megyei Vízmű Zrt., Hódmezővásárhelyi Önkormányzat, Kiskunhalasi Önkormányzat, Mediaworks Hungary Zrt., MVM Next Áram, MVM Next Földgáz, Nyírségvíz Zrt., Orosháza Város Önkormányzata, Stabil-Téka Ingatlankezelő Kft, Wáberer Hungaria Biztosító Zrt.

EGYSZERRE TÖBB CSEKKET IS BE TUDOK FIZETNI?

Igen, a QR-kódok beolvasását követően van lehetőség több postai csekk egyidejű befizetésére (a Díjnet számlák esetében jelenleg egyesével lehet csak befizetéseket kezdeményezni). A rendszer a csekkek befizetése funkció indításakor automatikusan kijelöli az összes várakozó csekket, amelyek közül kivehető az a csekk, amit nem szeretnél a többivel együtt befizetni.

AZ APPLIKÁCIÓBAN CSAK AZONNALI BEFIZETÉSRE VAN LEHETŐSÉG?

Amennyiben egy tranzakciót nem szeretnél azonnal kifizetni, abban az esetben el is lehet tárolni, így lehetőség van a későbbi kifizetésre is. A halasztott fizetéshez egyszerűen csak meg kell várni a Csekk adatok vagy Számla adatok felületen a „Mentve a Várakozó tételekhez.” felirat megjelenését, ami jelzi, hogy a tétel automatikusan a „Várakozó tételek” menüpontba került. Egyes postai csekkek esetében néhány adat megadása is szükséges ahhoz, hogy a mentés megtörténjen, amit a felületen jelez is az applikáció. A későbbiekben beolvasás nélkül, a tranzakció kiválasztásával és a „Fizetés most” gomb megnyomásával indítható a befizetés.

KÉRHETŐ-E FIZETÉSI EMLÉKEZTETŐ ÜZENET?

Az iCsekk alkalmazás alapértelmezetten a fizetési határidő előtt két nappal emlékeztető üzenetet küld a várakozó számlák esetén, illetve a funkció bekapcsolása esetén jelzi az új Díjnet számla beérkezését. A funkció lehetőséget biztosít a „Beállítások” menüponton belül, az „Értesítések” fejezetcím alatt arra, hogy tetszőlegesen meg lehessen határozni, hogy a számla lejárata előtt hány nappal érkezzen fizetési emlékeztető a kötelezettségről.

VAN-E LEHETŐSÉG AZ APPLIKÁCIÓBAN A FIZETÉSI HATÁRIDŐT NAPTÁRBAN MEGJELENÍTENI?

Az alkalmazás lehetőséget biztosít a számlánkénti befizetési határidők megjelenítésére és jelzésére az eszköz alapértelmezett naptáralkalmazásban.

MILYEN BANKKÁRTYÁVAL TUDOK FIZETNI?

Az iCsekk alkalmazásban a tranzakciók lebonyolításához minden internetes fizetésre alkalmas Mastercard, Maestro és VISA bankkártya felhasználható. A bankkártyás fizetés esetén az OTP Mobil Szolgáltató Kft. által fejlesztett SimplePay szolgáltatás biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét.

KÉTLÉPCSŐS AZONOSÍTÁS A FIZETÉSNÉL

Az iCsekk fizetési szolgáltatója, az OTP Mobil Szolgáltató Kft, 2020. december 21-étől változásokat vezetett be. A változások az Európai Unió PSD2 irányelve szerinti, erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó jogszabály alapján szükségesek, biztonsági okokból. Így a többi európai webshophoz és mobil alkalmazáshoz hasonlóan, az iCsekk mobil applikáció igénybevétele esetén is, a bankkártyás vásárlások többségénél kétlépcsős azonosításra lehet szükség a tranzakció során. Azaz bankkártyás fizetés esetén - a korábban megszokott lépések mellett - további biztonsági elem kerülhet a folyamatba a bankkártya-kibocsátó bank döntésének megfelelően, az ügyfelek védelmében.
Továbbra is a fizetési szolgáltatónál korábban elmentett bankkártyával történő vásárlás a legegyszerűbb. A regisztrált bankkártyás gyorsfizetés történhet Simple fiókkal vagy Simple alkalmazással. A mentett bankkártya kiválasztása után, ebben az esetben jellemzően nem jelenik meg további azonosítási kötelezettség.
A harmadik fizetési mód esetén, a tranzakció során esetileg megadott bankkártya adatokkal történő fizetésnél pedig
• vagy a kártyakibocsátó bank alkalmazásában (mobilbank applikációt használó ügyfelek számára)
• vagy a kártyakibocsátó bank által meghatározott internetes vásárlási azonosító és az SMS-ben kapott, egyedi kód megadásával történik a megerősítés (mobilbank applikációt nem használó ügyfelek számára jellemzően ilyen lehetőséget biztosítanak a bankok)

2021. január 1-jétől a kártyakibocsátó bankok bármelyik fizetési tranzakció esetében megkövetelhetik a kétlépcsős ügyfélazonosítást. A fizetés folyamán fellépő problémák, kérdés esetén a fizetési folyamatban részt vevő fizetési szolgáltatónkat (SimplePay fizetés), vagy a bankkártyát kibocsátó bank ügyfélszolgálatát érdemes keresni az esetleges további segítségért.


MENNYI A BEFIZETÉS ÁTFUTÁSI IDEJE AZ ALKALMAZÁSON KERESZTÜL TÖRTÉNŐ FIZETÉS ESETÉBEN?

A Posta az iCsekk alkalmazáson keresztül indított csekk befizetéseket a következő munkanapon elszámolja a szolgáltatók felé (azonban a 22 óra után beérkező fizetési megbízások a következő napon minősülnek átvettnek). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 22 óra előtt befejezett csekkbefizetéseket a Posta a következő munkanapon teljesíti, de a befizetett összeg szolgáltató rendszerében történő könyvelése és a befizetés időpontja között szolgáltatónként eltérő átfutási idő lehet.
Abban az esetben, ha az alkalmazáson keresztül kerülnek befizetésre a Díjnet számlák, az átutalás 2 banki munkanapon belül megtörténik a szolgáltató részére, de a befizetett összeg szolgáltató rendszerében történő könyvelése és a befizetés időpontja között szolgáltatónként eltérő átfutási idő lehet.

MIT TEGYEK, HA BEOLVASTAM A SZÁMLÁN LÉVŐ QR-KÓDOT, DE NINCS A BANKKÁRTYÁMON ELÉG FEDEZET A KIEGYENLÍTÉSÉRE?

Ebben az esetben meg kell várni Csekk adatok vagy Számla adatok felületen a „Mentve a Várakozó tételekhez.” felirat megjelenését. A későbbiekben, amikor rendelkezésre áll a bankszámlán a megfelelő fedezet, az alkalmazás „Várakozó tételek” menüpontjából kezdeményezheted a fizetést.

MINDEN TRANZAKCIÓRÓL KAPOK VISSZAIGAZOLÁST?

Igen, az alkalmazás minden tranzakció eredményéről visszajelzést ad az applikáció felületén, a sikeres tranzakciókról pedig e-mail üzenetben is.

KÉRHETŐ-E IGAZOLÁS A SZÁMLA BEFIZETÉSÉRŐL?

Az iCsekk applikáció minden esetben e-mail üzenetet küld az elvégzett tranzakciókról a regisztrációkor megadott e-mail címedre. A Kifizetett számlák menüpontban később is kérhetőa visszaigazoló e-mail újraküldése.

MENNYIRE BIZTONSÁGOS?

A rendszer biztonsági megoldásai a banki rendszerek biztonsági megoldásaival egyenértékűek. A fejlesztések, a működés folyamatai és az üzemeltetés körülményei a legkörültekintőbb, az iparági standardoknak és biztonsági szabványoknak megfelelő technológiai, adatkezelési és info-kommunikációs megoldások segítségével valósultak meg.

MI TÖRTÉNIK, HA ELVESZÍTEM A TELEFONOMAT?

Nem kell aggódnia, hiszen adataihoz jelszó nélkül senki nem férhet hozzá. Amennyiben mégis további lépéseket szeretnél tenni, kérjük, keresd bizalommal ügyfélszolgálatunkat az info@icsekk.hu e-mail címen.

HOGYAN TUDOK ÉNPOSTÁM HŰSÉGPONTOKAT GYŰJTENI ÉS MENNYI HŰSÉGPONTOT GYŰJTHETEK A CSEKKEK BEFIZETÉSE UTÁN?

Ha van ÉnPostám kártyád, akkor szükséges annak hozzárendelése az iCsekk alkalmazáshoz. A „Profil adatok” menüpontban meg kell adni az ÉnPostám kártya hátoldalán szereplő vonalkód azonosító számát (LUA-szám) és a születésed hónapját és napját. A kártyabirtokosok a Posta ÉnPostám kártya kezelésére kijelölt postai szolgáltatóhelyein és csekkbefizető automatáin, az iCsekk és az Erste MobilePay alkalmazásaiban gyűjthetnek pontokat a Hűségprogram ÁSZF 2. SZ. MELLÉKLETBEN meghatározott részletek szerint. Ha nincs ÉnPostám kártyád, akkor a https://www.posta.hu/husegkartya felületen vagy postahelyen tudod megigényelni.

KAPCSOLAT

Ügyfélszolgálatunk elérhetősége:

info@icsekk.hu