A Magyar Posta új autókkal fejleszti hálózatát és készül a csomagdömpingre
„Egy kialakított koncepció mentén, jól végrehajtott cselekvési tervvel az elmúlt másfél évben sikeresen alakította át működését a Magyar Posta. Az átalakítás sikerének egyértelmű visszajelzése a múlt héten Bernben átvett nemzetközi díj. A díj elismerte, hogy a Magyar Posta az elmúlt évben az egyik leggyorsabban fejlődő a világon, és a nemzetközi sztenderdek alapján egyértelműen Közép-Európa legsikeresebb postájává vált.” – hangsúlyozta dr. Balczó Barnabás. a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója a társaság téli szezonnyitó sajtótájékoztatóján. Ennek a sikerfolyamatnak része a mobilposta hálózat fejlesztése, amely most 50 új Volkswagen Caddy autóval bővült.
2024. október 15.
A világban zajló digitatizációs változásokra a Magyar Posta egyértelmű válasza a szervezet reorganizációja, átszervezése abból a célból, hogy a vállalat önfenntartó legyen, és a magyar adófizetőknek se rövidtávon, se középtávon ne kelljen a vállalat költségeihez hozzájárulnia.
A társaság az elmúlt 1,5 évben ezért komoly stratégiai átalakítási feladatok előtt állt, amelyek egy részét már megoldotta a vállalat, a többi pedig jelenleg is folyamatban van. Ennek a munkának az elismerése a legnagyobb postai nemzetközi szervezet, az Egyetemes Postaegyesület díja, amely nemzetközi sztenderdek alapján minősíti az egyes országok nemzeti postáit, és amely díj a Magyar Postát a világon leggyorsabban fejlődő, egyértelműen Közép-Európa legsikeresebb postájaként ismerte el.
Működése átalakítása során a Magyar Posta arra törekszik, hogy a fogyasztók a szolgáltatás minőségében ne érezzenek változást, lehetőség szerint csak az előnyeit lássák. Ezért hozta létre a vállalat postapartneri programját, amely keretében év végére mintegy 850 vállalkozói és önkormányzati partner nyújt postai szolgáltatást, ezzel fenntartva az ország teljes lefedettségét, és biztosítva a szolgáltatás elérhetőségét. Ezért terjeszti ki a Posta az egyébként jól működő és Nyugat-Európában is alkalmazott mobilpostai hálózatát azokra a pár száz fős kistelepülésekre, ahol nincsen önkormányzati vagy vállalkozói partnere, és bővíti a hálózatát a Porsche Hungariától vásárolt 50 új autóval.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a digitalizáció nemcsak lehetőség, hanem kihívás is a logisztikai szolgáltatók, így a Posta számára is. A webes vásárlások dinamikus terjedésével a Magyar Posta két év alatt mintegy 10 millió csomaggal szállított többet. A rohamosan növekvő csomagmennyiség kezelésére a vállalat egy új, központi csomaglogisztikai üzemet épít Ecseren. Az üzem – amely óránként mintegy 30 000 csomag feldolgozására lesz képes – a tervek szerint 2026 év elejére készül el.
A Magyar Posta megtesz mindent annak érdekében, hogy Magyarországnak olyan önfenntartó módon működő, saját kapacitásokkal rendelkező, külpiacokon is megjelenni képes állami tulajdonú postája legyen, amely az országos hálózata révén bármilyen helyzetben képes magas minőségben, 21. századi elvárásoknak megfelelően biztosítani az állampolgárok elérhetőségét, illetve olyan kritikus közszolgáltatási feladatokat, mint a csomag- és levélküldés.
Magyar Posta Zrt.