Tovább fejlesztette nagykanizsai csomaglogisztikai üzemét a Magyar Posta

Automatizált szállítópályával bővült a Magyar Posta Zrt. idén márciusban átadott nagykanizsai csomaglogisztikai üzeme. Az új szállítópályának köszönhetően lényegesen hatékonyabban és gyorsabban zajlik a csomagok szortírozása és feldolgozása. A Posta a csarnokban 88 dolgozót foglalkoztat.

2023. augusztus 15.

nagykanizsa_700

Varga János, logisztikai üzemeltetési igazgató, Magyar Posta; Fülöp Gyula infrastruktúra igazgató, Magyar Posta; Cseresnyés Péter, országgyűlési képviselő; dr. Fónagy János, miniszterhelyettes; dr. Horváth Tamás szervezetirányítási vezérigazgató-helyettes, Magyar Posta; Bizzer András, Nagykanizsa alpolgármestere; dr. Haraszi-Magyar Nóra, jogi és koordinációs főigazgató, Magyar Posta; Panyi Mihály, csomaglogisztikai digitális és üzletfejlesztési igazgató, Magyar Posta

Az online vásárlások volumenének dinamikus növekedése a Magyar Postát logisztikai infrastruktúrájának folyamatos fejlesztésére sarkallja annak érdekében, hogy ügyfeleit 21. századi minőségben szolgálja ki. A társaság folyamatosan digitalizálja és automatizálja a raktártechnológiáit, szállítópályákat helyez üzembe, modernizálja a szállító járműparkját, és folyamatosan növeli a csomagautomatáinak számát.

dr. Horváth Tamás, a Magyar Posta Zrt. szervezetirányítási vezérigazgató-helyettese az ünnepélyes átadón kiemelte: „A Nagykanizsán élő mintegy 45 ezer ember jelenleg négy postán intézheti postai ügyeit, a jogszabályban elvárt kettő helyett. Folyamatosan újítjuk az eszközparkunkat is, így már ebben a régióban is korszerű, elektromos rásegítésű kerékpárok, illetve háromkerekű elektromos segédmotorkerékpárok segítik a kézbesítőink munkáját. Ez az üzemcsarnok 71 településen végez csomaglogisztikai tevékenységet és 75 postát lát el, ezzel együtt biztonságos, kulturált, korszerű munkakörülményeket biztosít az itt dolgozó 88 munkatársunknak.”

A szállítópálya óránként átlagosan mintegy 2000 darab küldemény feldolgozására képes, szalagja a 10 dekagrammostól, egészen a 32 kilogramm súlyú küldeményekig mindenféle csomagot képes feldolgozni, miközben a gép azok hitelesített tömeg- és térfogatmérését, sőt azonosítását és irányítását is elvégzi.

„A hazai logisztikai piac növekedési pályán van, ezért a Magyar Posta számára kulcsfontosságú, hogy a küldemények, csomagok feldolgozását a lehető legmodernebb technológiákkal végezze. A postai logisztikai infrastruktúra megújításával, a leghatékonyabb csomagfeldolgozási és kézbesítési folyamatok bevezetésével a társaság célja, hogy teljesítse azt a tulajdonosi elvárást, hogy a belföldi kiscsomagpiac elsőszámú szolgáltatójává váljon. E cél elérésére újabb lépést tett a Posta a nagykanizsai depó automatizált szállítópályájának telepítésével.” – hangsúlyozta az avatón dr. Fónagy János, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes.

2023-ban Kaposváron, Füzesabonyban, Zalaegerszegen, Szombathelyen, Hatvanban, Nagykanizsán, Békéscsabán és Veszprémben épített ki automatizált csomagfeldolgozási rendszert a vállalat.

A Posta fejlesztései között szerepel annak a mintegy 300 postának a gépesítése is, amely jelenleg még nem támogatott informatikával. Az év elején meghirdetett postapartneri programban - melynek keretében jellemzően az alacsonyabb lakosságszámú települések számára teszik elérhetővé a postai szolgáltatásokat - a régióban Bázakerettyén és Borsfán már új típusú postapartner biztosítja a postai szolgáltatásokat, 13 településen a Magyar Falu Program keretében valósult meg partneri együttműködés. Fityeházán, Garaboncon, Sandon és Sormáson pedig a manuális technológia kiváltását tervezi a vállalat.
A társaság július 1-jétől október 31-ig új, időgarantált csomagkézbesítési akciót is indított, melyben garantálja, hogy az MPL Üzleti csomagként postázott küldeményeket a feladást követő munkanapon kézbesíti a címzetteknek. Amennyiben mégsem sikerül a csomagot másnap kézbesíteni, vagy a kézbesítést megkísérelni, úgy a Posta a csomag szállításának alapdíját a címzett bankszámlájára utalja.

A Magyar Posta arra törekszik, hogy mind a lakossági, mind az üzleti ügyfelek számára a legmagasabb színvonalon nyújtsa szolgáltatásait, és folyamatosan méri az ügyfelek elégedettségét is. A vállalat által egy éve indított közvéleménykutatás szerint az MPL házhoz szállítást - több mint 1 millió visszajelzés alapján - 10 pontból 9,5 pontra értékelték a megkérdezettek.

Magyar Posta Zrt.