Lezárult a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető nevű kiemelt projektje

Az ajánlott levelekhez használt belföldi papíralapú tértivevények 2021. január 1-jétől történő kivezetésével valamint a belföldi tértivevénnyel feladott levelek és hivatalos iratok átvételéről szóló elektronikus kézbesítési igazolás bevezetésével lezárult a Magyar Posta Zrt. által vezetett konzorcium KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00026 azonosító számú Hivatalos küldeménykövető című kiemelt projektje. A postai azonosított levélküldemények követésének kialakítását célzó fejlesztés a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül valósult meg 2,377 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból, melyhez a Magyar Posta 1,821 milliárd forint saját forrást tett hozzá.

2021. január 25.

A Széchenyi 2020 program fejlesztés keretében a Magyar Posta 2019-ben bevezette az elektronikus kézbesítési rendszert, melynek működtetéséhez mintegy 8000 PDA-t, 3000 mobil nyomtatót, és több mint 4000 digitális aláírópadot szerzett be a társaság. A Posta digitális eszközei alkalmasak az elektronikus személyazonosító igazolványok elfogadására is. A rendszer országos bevezetése óta mintegy 54,5 millió levél kézbesítését rögzítették a postai kézbesítők az elektronikus eszközökön. A könyvelt küldemény (ajánlott, tértivevényes levél és hivatalos irat) életútja az elektronikus rendszer segítségével gyakorlatilag valós időben nyomon követhető a feladástól a kézbesítésig. Az ügyfelek 2020-ban mintegy 3,5 millió esetben használták a posta.hu ingyenes nyomkövetés funkcióját belföldi regisztrált levelek keresésére. A fejlesztés keretében a Magyar Posta bevezetett egy új levélterméket is: az azonosított levelet. Ez egy küldeményazonosítóval ellátott és elektronikus feladójegyzékkel rendelkező belföldi levélküldemény, melynek kézbesítése nem személyes átvételhez kötött, sikertelen kézbesítés esetén a feladó elektronikus értesítést kap.

A fejlesztés lehetővé tette bárki számára (regisztráció után) a címadatok elektronikus rögzítését is a posta.hu oldalon ingyenesen elérhető ePostakönyv alkalmazás segítségével. Ezen túlmenően a Posta 2020. júliustól kivezette a hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, majd 2021. január elsejétől valamennyi belföldi tértivevényes levél esetén megszüntette a tértivevény lap használatát. A belföldi tértivevényes levél kézbesítéséről szóló visszaigazolásnál alapértelmezetté vált az elektronikus visszaküldés, de az igazolás továbbra is kérhető papíralapon. Az elektronikus visszaigazolás csökkenti a feladók adminisztrációs terheit, rövidíti az ügyintézési időt. A Posta digitális fejlesztése jelentősen hozzájárul a közigazgatási eljárások felgyorsításához, a digitális állam törekvésekhez.

széchenyi_360x235

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósult meg. A projektről bővebb információt a www.posta.hu oldalon olvashatnak.

További információ kérhető:

Panulin Ildikó szóvivő

Elérhetőség (+36 30 771 9943, sajto@posta.hu)

Magyar Posta Zrt.