LEVÉLKÜLDEMÉNY-KÖVETŐ RENDSZERT FEJLESZT A POSTA - sajtóközlemény

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Magyar Posta Zrt. által vezetett konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00026 azonosító számú Hivatalos küldeménykövető című kiemelt projekt 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesül. A projekt célja a postai azonosított levélküldemények követésének kialakítása.

2017. március 9.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Magyar Posta Zrt. által vezetett konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00026 azonosító számú Hivatalos küldeménykövető című kiemelt projekt 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesül. A projekt célja a postai azonosított levélküldemények követésének kialakítása.

A Magyar Posta stratégiai célja, hogy modernizálja klasszikus levélpostai szolgáltatásait, és olyan fejlesztéseket vezessen be, amelyek növelik az ügyfélkomfortot. Az elektronikus csatornák használatával többletszolgáltatásokat biztosít a felhasználóknak.

A stratégia egyik fontos mérföldköve a Hivatalos küldeménykövető fejlesztése. Ennek lényege, hogy a postai könyvelt levélküldemények (belföldi és bejövő nemzetközi ajánlott, tértivevényes levelek és hivatalos iratok) minden ügyfél számára követhetőek legyenek a feladástól az átvételig. Az ügyfelek a személyes kézbesítésű levelek átvételekor már nem papíralapon, hanem elektronikus eszközön írnak alá. A küldeményazonosító ismeretében a Magyar Posta digitális csatornáin (posta.hu, mobilapplikáció) lehetőség lesz a könyvelt levelek életútjának követésére.

A fejlesztés keretében továbbá a Magyar Posta bevezet egy új levélterméket, a regisztrált közönséges küldeményt, amely feladásának feltétele az elektronikus feladójegyzék (elektronikusan előreküldött adatok) használata. Ennek kézbesítése ugyan nem személyes átvételhez kötött, de a kézbesítő a levél postaládába helyezésekor elektronikus eszközön rögzíti a kézbesítési eseményt, amelynek alapján az ilyen típusú küldemények feladói részére kézbesítési statisztikákat tudunk rendelkezésre bocsátani.

Az új rendszer segítségével átláthatóbbá válik a teljes folyamat és kiküszöbölhető lesz az információhiányból származó bizonytalanság. Emellett a rendszer biztosítani fogja az e-személyi igazolvány funkcióinak kihasználását.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg, 2,4 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatásból. A Magyar Posta saját forrásából további, nagyságrendileg 1,9 milliárd Ft-ot fordít a projekt megvalósítására. A projekt tervezett befejezési dátuma: 2018. június 30.

További információ kérhető: sajto@posta.hu

infoblokk_esza
Kapcsolódó szolgáltatások ikon

Kapcsolódó szolgáltatások