Konstruktív egyeztetés zajlott a webshopokat és a Magyar Postát érintő kormányrendelet-módosításról az Ecommerce Expo-n

Budapest, 2024 02. 29. A hazai e-kereskedelmi piac legrangosabb szakmai expójának egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó témája a 2024. március 28-án életbe lépő, szakmai berkekben „webshop-rendelet”-nek hívott kormányrendelet, és az azzal kapcsolatos, a webáruházakat és a Magyar Postát érintő szakmai feladatok konstruktív áttekintése volt.

ecommerce_700x466px

2024. február 29.

Mint ismeretes, a kormányrendelet értelmében a Magyar Posta Zrt.-t mint egyetemes postai szolgáltatót minden esetben közvetlen teljesítési kötelezettség terheli, hogy a postai szolgáltatásokat mindenki számára elérhetővé és hozzáférhetővé tegye, ezzel biztosítva azt, hogy a lakosság - lakóhelye földrajzi elhelyezkedésétől függetlenül - hozzáférjen az egyetemes postai hálózat igénybevételével ellátható, megfizethető és megfelelő minőségű postai szolgáltatásokhoz. A jogszabály teljesítése érdekében a webshopoknak mindössze annyi a feladatuk, hogy a Magyar Posta szolgáltatását a többi szolgáltatóval azonos módon feltüntessék a honlapjukon.

A Magyar Posta ilyen magas szinten még nem képviseltette magát a rendezvényen, ahol ezúttal dr. Balczó Barnabás, a Társaság elnök-vezérigazgatója tájékoztatta a résztvevőket a kormányrendelet végrehajtásával kapcsolatos szakmai feladatokról.

A Posta a résztvevők számára lehetőséget biztosított, hogy előzetesen kérdéseket tegyenek fel, amelyek alapján az Elnök-vezérigazgató egy rövid prezentáció keretében adott részletes szakmai választ.

Dr. Balczó Barnabás felvezetőjében összefoglalta a vezetése elmúlt mintegy másfél éve alatt elért eredményeket, valamint tájékoztatott a Magyar Posta idei infrastruktúra- és csomaglogiszitkai fejlesztéseiről annak érdekében, hogy a hazai webshopokat és a náluk vásárló ügyfeleket a legmagasabb színvonalon szolgálja ki a Társaság. Egyebek mellett elhangzott, hogy az idén további 150 csomagautomatát telepít a Vállalat országszerte és hálózatát, kézbesítési folyamatait a webshop-rendeletnek történő megfeleléshez igazítja. Az Elnök-vezérigazgató hozzátette: a jogszabály nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Posta részére, vagyis a webshopok – ahogyan eddig is, ezután is – megállapodhatnak további futárszolgálatokkal is.

Kérdésre válaszolva dr. Balczó Barnabás kifejtette, hogy amennyiben a webshop a Posta általános szerződési feltételeiben szereplő szolgáltatást kívánja igénybe venni, akkor az ott feltüntetett árak bruttóban értendőek és tartalmazzák a csomagkiszállításnak a költségeit is. Amennyiben a webshop ennél magasabb szintű szolgáltatásokat is igénybe kíván venni (pl. telephelyi felvételt vagy törékeny árukezelést), akkor egyedi szerződést érdemes kötni a Magyar Postával. Az Elnök-vezérigazgató hozzátette, hogy a szerződéskötésnek nincs minimum elvárása, az igénybe venni kívánt szolgáltatás alapján érdemes választani.

Ugyancsak kérdésre válaszolva egyebek mellett az is elhangzott, hogy a Posta a webáruházakat is támogatja azzal, hogy felvette a kapcsolatot a legnagyobb webáruházi honlapüzemeltetőkkel a megjelenítés érdekében, és a saját fejlesztésű webshopmotor használók számára támogatási konstrukció kidolgozásán is dolgozik. Teszi mindezt annak érdekében, hogy az ügyfeleinek – legyenek azok weben vásárlók, vagy maguk a webshopok – a legkényelmesebb, professzionális szolgáltatást nyújtsa.

Magyar Posta Zrt.