Küldemény Nyomkövetés

v. 1.2.1

Küldeményazonosítók
Keresés

Hogyan működik a nyomkövető?

Megújult nyomkövetési szolgáltatásunk!
A posta.hu megújult, ingyenes nyomkövetés funkcióján keresztül tájékozódhat csomagküldeménye aktuális helyzetéről, valamint életútjáról.
A következő küldeménytípusokra kereshet a nyomkövetésben:
• MPL Üzleti csomag (Például: PB00010122727)
• MPL Netcsomag (Például: PG00001022278)
• Belföldi EMS gyorsposta (Például: BE229803145HU)
• Európa+ csomag (Például: CP123456785HU)
• MPL Europe Standard (Például: JJH30AAAAAPL00000001, JVGL08500001496013471266)
• Nemzetközi EMS gyorsposta (Például: EA004037757HU)

Belföldi csomag esetén a szállítási eseményekről vagy akár a küldemény alap- és kiegészítő szolgáltatásairól is információt kaphat a csomagazonosító első 13 karakterének megadásával. Az adatmezőben a keresni kívánt küldemények azonosítóit sorolhatja fel a felhasználó, az egyes azonosítókat egymástól szóköz, vessző, pontosvessző vagy sortörés karakterekkel elválasztva. Az azonosító kizárólag számokat és ékezet nélküli betűkaraktereket tartalmazhat, speciális karaktereket nem. A küldeményazonosítókat megadva (maximum 10 db-ot) elsőként azok aktuális státusza jelenik meg, a részletező gombbal a küldemények összes státusza kilistázódik (feldolgozási, szállítási események, házhoz kézbesítés, MOL és Coop, valamint postahelyi Posta-Ponti, illetőleg Csomagautomata információk).

Regisztrált ügyfeleink számára részletesebb tájékoztatást nyújtunk személyes felületünkön. A gyors és ingyenesen igénybe vehető ÉnPostám szolgáltatásunk regisztrációs felületét ide kattintva érheti el. Regisztrációt követően egyéb online igénybe vehető többletszolgáltatások is elérhetővé válnak felhasználóink számára.

A nyomkövetés webes felülete három nyelven érhető el: angolul, németül és természetesen magyarul. A kívánt nyelvet a jobb felső sarokban, az adott zászlóra kattintva választhatja ki.

Gyakori kérdések

„Érvénytelen küldeményazonosító” hibaüzenet jelenik meg. Mi lehet ennek az oka?
Előfordulhat, hogy téves a megadott küldeményazonosító szám.
Kérjük, ellenőrizze a beírt számot! A rendszer csak adott formátumú azonosítókat fogad el. Például: PB00010122727, BE229803145HU, JJH30AAAAAPL00000001

Miért nem látom a nemzetközi küldeményemet?
Nemzetközi küldemények esetében - több esetben - az országba való beérkezés után válik lehetővé a nyomkövetés. Amennyiben nem látja nemzetközi küldeményét a rendszerben, az még nagy valószínűséggel nem érkezett be az országba.
A külföldi oldalakon rendelt küldeményhez társított azonosító a legtöbb esetben nem szabvány postai azonosító, ezért nem jelenik meg a nyomkövetésben. Az ilyen azonosítóval ellátott küldemények nem regisztrált postai küldemények, az azonosítók jellemezően a feladók saját rendszeréből származnak.

A nyomkövetési információk alapján küldeményem nem abba a városba tart, ahová azt feladtam. Miért?
Általában elmondható, hogy olyan szállítási/átrakási pontok láthatóak a felületen, amelyet a küldemény a feldolgozása során érint. Amennyiben erről egyeztetni szeretne velünk, kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Hol érdeklődhetek a küldeményem után, a nyomkövetés szolgáltatáson kívül?
Amennyiben a küldeményazonosítót ismeri, központi ügyfélszolgálatunk munkatársai a számítógépes nyilvántartás alapján tájékoztatást nyújtanak az Ön számára arról, hogy küldeménye a Magyar Posta kezelésébe beérkezett-e. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeit ide kattintva találja.

Mi történik, ha egyszerre több azonosítót adok meg?
Az eredmények adatlapon a keresett küldeményazonosítók alapján kapott információk - a küldemények jellegétől (pl. levél vagy csomag) függően - adatfüleken jelennek meg. Az egyes adatfülek tartalmazzák a küldemények jellegét (levél vagy csomag), valamint a megjelenített küldemények számát. Amennyiben a keresési eredmények nem fedik le teljes egészében a keresés során megadott összes küldeményazonosítót, úgy a felületen a felhasználó tájékoztatást kap a hibás (találati eredménnyel nem rendelkező) küldemények azonosítóiról. A felület egyidejűleg max. 10db küldemény részletes adatának a megjelenítésére képes.

A keresés eredménye milyen formátumban exportálható?
Az exportálás XML formátumban történik, a táblázat (többek között) MS Excel segítségével nyitható meg.

Nyomkövetési szolgáltatásunkat magyar és angol nyelven, a Magyar Posta mobil applikáció segítségével mobiltelefonjáról is elérheti, melyről bővebb tájékoztatást itt kaphat. Letöltésével számos egyéb hasznos funkciót és szolgáltatást is elérhet.