A JÁRVÁNY ALATT SEM MÉRSÉKLŐDIK AZ INTERNETES CSALÁSOK SZÁMA

Újabb megtévesztő hirdetéssel találkozhatnak ügyfeleink az interneten.

2020. március 23.

Posta_infografika_jo

Az infografikát itt tudja teljes méretben megtekinteni és letölteni.

A Magyar Posta rendszeresen tájékoztatja ügyfeleit a megtévesztő, adathalász hirdetések megjelenéséről. Tapasztalataink szerint a koronavírus-járvány ideje alatt sem mérséklődik az internetes csalások száma. A Magyar Posta nevével visszaélve ismét félrevezető hirdetés jelent meg az online térben, a közösségi médiában.

Az elmúlt napokban több ügyfelünk jelezte, hogy böngészés közben felugró hirdetés a Magyar Posta nevében kínált értékes nyereményeket, jellemzően mobiltelefont. Ezzel szemben a Magyar Postának nincs telefonos nyereményakciója. Kérjük, legyen körültekintő, mielőtt kattint és ellenőrizze honlapunkon, hogy a meghirdetett akcióink között szerepel-e ilyen.

A megtévesztő hirdetések jellemzője, hogy egy könnyen elvégezhető, ártatlannak tűnő tevékenységet, például egyszerű kattintást kérnek a felhasználóktól, és a következő lépésben személyes adatokat vagy minimális összeget. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a nyereményjátékokban a felmerülő költségeket jellemzően a hirdető cég állja, és mindig tartozik a játékhoz szabályzat is. Ha az ügyfél nem találkozik játékszabályzattal a megadott felületen, az gyanúra adhat okot.

Szembetűnő lehet a felhívás megfogalmazása is. Az adathalász hirdetések szövege általában fordító programmal jön létre, így a nyelvhelyességi hibákon kívül, feltűnő lehet szintén a megszokottól eltérő fogalmazási stílus.

Ha úgy érzi, hogy a Magyar Postára hivatkozó gyanús hirdetést látott, kérjük, jelezze azt ügyfélszolgálatunknak.

Örömmel tapasztaljuk, hogy ügyfeleink egyre tudatosabbak, éberebbek, és felismerik a gyanúra okot adó jellemzőket, az adathalászatot vagy egyéb csalási kísérletet.

Magyar Posta Zrt.