Címiratkitöltő és E-feladójegyzék készítő program

  • Nyomtatás
  • Szövegméret

Tisztelt Ügyfelünk!

A Címiratkitöltő és E-feladójegyzék készítő programunkat innen töltheti le (verzió: 7.12.4.4)

KÉRJÜK, HOGY A PROGRAMOT CSAK ABBAN AZ ESETBEN TELEPÍTSE, HA MÁR RENDELKEZIK A HASZNÁLATÁHOZ SZÜKSÉGES ÚJ ÍRÁSVÉDETT ÁLLOMÁNNYAL!

A szoftver telepítésével kapcsolatos bemutató videókat itt érhetik el:

(A programverzió változásait a csatolt ismertetőnkrészletesen tartalmazza.)

  • A program letöltéséhez Internet Explorer böngésző használata ajánlott!

Fontos tudnivaló a szoftverrel kapcsolatosan, hogy a program az alábbi rendszerekkel kompatibilis:

Windows 7, Windows Vista, Windows XP SP 3,
Windows Server 2008, Windows Server 2003 SP2

A program virtuális meghajtóra telepített Windows használatával futtatható Linux és Macintosh operációs rendszereken is.

A szoftver használatához XP vagy attól régebbi operációs rendszer esetében szükség van a .NET Framework 3.5 keretrendszerre.

Amennyiben az Ön számítógépére még nincs feltelepítve ez az ingyenesen elérhető alkalmazás, kérjük telepítse.
Windows 7 operációs rendszer használata esetén a keretrendszer telepítése nem szükséges.


Támogatás, segítségnyújtás:

  • Az MPL Címiratkitöltő program telepítésével, használatával és a jelentkező problémák elhárításával kapcsolatban forduljon bizalommal Központi Ügyfélszolgálatunkhoz!

    Telefon: +36-40-46-46-46 /8. menüpont (H – P 08:00 – 18:00)
    E-mail: uzleti.ugyfelszolgalat@posta.hu (A levél Tárgy mezőjébe kérjük beírni: Címiratkitöltő hiba)

  • A megkeresések hatékony kezeléséhez az alábbi elsődleges információkat szükséges megadni:
    • A szerződött ügyfél neve és azonosítója (XY Kft, 0000000001)
    • A hibát jelző személy telefonszáma és e-mail címe
    • A számítógép operációs rendszerének típusa (Windows XP, Windows 7, stb.)
    • A címiratkitöltő szoftver verziószáma, amely a bejelentkezést követően a főoldal bal alsó sarkában látható (pl. 7.12.4.4)
    • Hibaüzenet pontos szövege (ha van), és a probléma rövid leírása
    • Mely funkcióban, tevékenység közben jelentkezik a rendellenesség
    • Képernyőkép a hiba jelenségről. A PrintScreen (PrtScr) billentyű egyszeri lenyomása a teljes képernyőt a vágólapra teszi, amely beilleszthető az e-mailbe, vagy a Paint programba illesztve egy képfájl hozható létre. A képet szükség esetén e-mailben szíveskedjen beküldeni a hibaelhárításhoz.

Gyakran ismételt kérdések

  • Mit kell tenni, ha a http://posta.hu/mplcimirat oldalról a programot "ivy" formátumban menti le a böngésző?

Válasz: Az „ivy” kiterjesztést „zip”-re kell módosítani, majd a kicsomagolást követően futtatható a telepítő.
A program Internet Explorer böngésző használatával az oldalról közvetlenül is telepíthető a megnyitás -> futtatás funkciók használatával.

  • A verzió közvetlenül telepíthető-e régebbi címiratkitöltő programra?

Válasz: A program a szükséges keretprogram megléte esetén valamennyi régebbi verzióval kompatibilis. Az adatbázis megőrzése miatt a szoftver telepítése előtt a régi programból készítsen mentést a Biztonsági másolat készítése funkció használatával.

  • Lehet-e a több telephelyen, párhuzamosan használni a programot?

Válasz: A Címiratkitöltő program tetszőleges számú számítógépre telepíthető, de minden géphez új írásvédett állományt szükséges kérni személyes értékesítőjétől. A küldeményrögzítések és feladások minden számítógépen egymástól függetlenül, önállóan kezelendőek.

  • Kitől lehet új írásvédett állományt igényelni?

Válasz: A küldeményazonosítókat és szerződéses díjakat tartalmazó írásvédett állományt személyes értékesítőjétől kérheti.

  • Hogyan kell betölteni a megállapodás árakat tartalmazó írásvédett állományt a programba?

Válasz: Az első állományt az „Új cég megadása” menüpont használatával megnyíló ablakban kell kijelölni, majd a „Megnyitás” gomb használatával lehet a programba tölteni. A programot már használó ügyfelek az Írásvédett adatok/Új írásvédett adat menüponton keresztül emelhetik be az állományt.

  • Milyen jelszóval lehet a programba belépni?

Válasz: A program alapértelmezett jelszava: mpl
Amennyiben EUV programra történt a szoftver frissítése, akkor az ott használt jelszó lesz az alapértelmezett.

  • Program telepítése után lehet-e továbbra is készíteni az EUV feladásokat?

Válasz: Lehet készíteni, de az üzleti csomagos megállapodás betöltése után az EUV megállapodás a programban lezárásra kerül, a továbbiakban csak Üzleti Csomag feladások állíthatóak össze. A régi feladások adatai a programból továbbra is lekérdezhetőek, kinyerhetőek maradnak.

  • Lehet-e a küldeményadatokat importtal beemelni a programba?

Válasz: Igen, ez a funkció továbbra is használható, de a különszolgáltatások kódjai megváltoztak. Bővebb információkat a Telepítési és kezelési útmutatóban találhatnak.

  • Változott az elektronikus feladójegyzék formátuma?

Válasz: A program ezután egy darab egyedi azonosítóval ellátott xml fájlt generál, amelyben megtalálható az elektronikus feladójegyzék minden olyan adata, amelyeket eddig az ügyfél és adat xml fájlok együtt tartalmaztak.

  • Milyen levélcímre kell az elektronikus feladójegyzéket beküldeni?

Válasz: Amennyiben az elektronikus feladójegyzéket nem sikerül a programból elküldeni, úgy azt mellékletként másik levelező programból (gmail, freemail, stb.) kell beküldeni a csomagfeladas@posta.hu levélcímre. Egy levélhez csak egy elektronikus feladójegyzék csatolható, a tárgy mezőben szükséges feltüntetni a beküldő ügyfél megnevezését.

  • Küldeményeimet az OLK-ban, vagy a KLSZÜ-ben veszik fel, hová kell küldeni az elektronikus feladójegyzéket?

Válasz: A levél címzettje minden esetben a csomagfeladas@posta.hu legyen, amennyiben a küldemények felvételi helye az OLK, akkor másolatban az OLK.csomagfelvevo@posta.hu címet szükséges beállítani. Ha a küldemények felvételi helye a KLSZÜ (Fót), akkor a másolatban az klszu-ucs@posta.hu levélcímet kell beállítani.

  • Megfelelően be van állítva a levélküldés SMTP kapcsolata, az automatikus levélküldés mégsem működik, mi lehet a baj?

Válasz: A címiratkitöltő program az alapértelmezett 25. portot használja, amennyiben a levélküldéshez másik portot kíván használni, akkor a Beállítások/ Feladójegyzék küldése/Beállítások/E-mail küldés beállításai menüpontban állíthatja be a kívánt értéket. A sikeres levélküldés másik feltétele, hogy az internetszolgáltató levelezőszerverén a megadott port meg legyen nyitva. További feltétel, hogy a tűzfal/router beállításoknál megfelelően engedélyezett legyen az SMTP levélküldési funkció.

  • Honnan tudható, hogy a beküldött elektronikus feladójegyzék beérkezett a rendszerbe?

Válasz: A beküldött elektronikus feladójegyzéket rendszerünk 10-30 percen belül megvizsgálja és automatikus válaszlevelet küld a beküldő e-mail címére. A válaszlevél szövegében tájékoztatást adunk a feldolgozásról, vagy a sikertelen feldolgozás okáról. (Amennyiben a jegyzéket rendszerünk sikeresen feldolgozta, a küldemények a felvevőpostára beszállíthatóak.)

  • A küldemények felvevőpostára történő beszállítását hogyan kérhetem?

Válasz: Igényét jelezheti telefonon, vagy a jegyzék lezárását követően a Címiratkitöltő program „Szállítás rendelése” funkciójának használatával faxon, e-mail-ben. Az elérhetőségekről kérdezze személyes értékesítőjét, vagy a felvételt végző postahelyet.

  • Hogyan történik a küldemények átadása a postai szállítónak?

Válasz: A küldemények adatait tartalmazó feladójegyzéket két példányban szükséges kinyomtatni, a postai szállító ezen egyezteti átvételkor a küldeményeket. Egyik példányon elismeri az átvételt, a másik példányt a csomagok kísérő okirataként a felvevő postán leadja.

  • A címirat etikett jobb/bal oldali részét hogyan lehet kitölteni adattal?

Válasz: Az etikett két, külön leválasztható részére a Beállítások/Etikett beállítások menüpontban lehet előre meghatározott, vagy tetszőleges nyomtatási adattartalmat beállítani. Dokumentum menedzsment különszolgáltatás igénybevétele esetén beállítása feltétlenül szükséges.

  • Címirat etikettet hol igényelhetek?

Válasz: A címirat etikettel kapcsolatos igényét személyes értékesítőjénél, vagy a felvételt végző postahelyen jelezheti.

  • A címirat nyomtatási koordinátáit hol tudom beállítani?

Válasz : A nyomtatási beállítást küldeményrögzítés után, a Címirat nyomtatás/Beállítások menüpontban lehet elvégezni. X pozíció: Az első címirat nyomtatási pozíciója a lap bal oldali margójától mérve mm-ben. Y pozíció: Az első címirat nyomtatási pozíciója a lap felső margójától mérve mm-ben. Eltolás: A második címirat távolsága az elsőtől mm-ben.

  • Hogyan tudom igénybe venni a díjmentes e-értesítés szolgáltatást?

Válasz: A kézbesítési eseményről történő elektronikus értesítést akkor lehet igénybe venni, ha a Beállítások/Feladói alapadatok menüben megadja a feladó elektronikus címét vagy telefonszámát. A szolgáltatást csak ebben az esetben veheti igénybe küldeményrögzítéskor.

  • Hogyan tudom igénybe venni a díjmentes e-előrejelzés szolgáltatást?

Válasz: A küldemények felvételekor címzett részére kiküldendő értesítést akkor lehet igénybe venni, ha a címzett adatokhoz megadnak e-mail, vagy telefonos elérhetőséget és azt a küldeményadatok rögzítésekor kiválasztják.

  • A díjmentesen igénybe vehető szállítmány-kézbesítési szolgáltatás mit jelent?

Válasz: Az egy feladójegyzéken belül azonos címhelyre szóló küldeményekhez igénybe lehet venni a szállítmányként történő kézbesítési szolgáltatást. Amennyiben a rögzítés során az egyik küldeményhez hozzárendeli ezt a szolgáltatást, akkor az adott címhelyre szóló valamennyi küldeményt egy szállítmányként kezeljük a szállítás és kézbesítés során. Az összetartozó küldemények kinyomtatott címiratán ez az információ megjelenik, a postai kézbesítés során csak a teljes szállítmány átvételével lehetséges.

  • Hogyan kell megcímezni a Postán Maradó küldeményeket?

Válasz: A címzett neve, a kiválasztott posta irányítószáma, település neve és a posta megnevezése.
Például:
Minta Aranka, 1305, Budapest, Budapest 34 posta
Minta János, 2064, Csabdi, Csabdi posta